نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت هماهنگ و جبهه‌ای دشمنان در فضای مجازی حرکت آنها را منسجم کرده است، از این رو مسلمانان باید در این خصوص هوشیارانه عمل کنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵ 11 October 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار تعدادی از هنرمندان و فعالان فضای مجازی کشور با بیان اینکه در جنگ چند بعدی دشمن علیه ملت ایران رسانه‌ها و فضای مجازی نقش‌آفرینی می‌کنند، اظهار داشت: فعالیت در عرصه فضای مجازی سختی‌ها و دشواری‌هایی دارد و فعالان این فضا مستقیماً در برابر امپراطوری رسانه‌ای استکبار صف‌آرایی می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری به حضور فعالانه جوانان در عرصه‌های مختلف ادامه داد: معظم له در یکی از بیانات شان می‌فرمایند خرمشهرها در پیش است که مصداق بارز آن شاید همین نقش‌آفرینی رسانه‌ای و فضای مجازی است و فعالیت در فضا در واقع فتح خرمشهری دیگر است.

وی با یادآوری اهمیت فضای مجازی تاکید کرد: باید در این عرصه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، فضایی که در حال رسیدن به بلوغ است در سایه فعالیت فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی علاوه بر اینکه قدرت خنثی‌سازی فعالیت‌های دشمنان را دارد، قدرت ضربه زدن به آنها را هم داراست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی آینده نگری و امیدآفرینی را از وظایف فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی دانست و گفت: جوانان بهترین عناصر برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب هستند که در مواقعی ما غافل از این ظرفیت‌ها شده‌ایم و به فهم درست از قدرت جوانان نرسیده‌ایم.

آل‌هاشم با بیان اینکه نباید به‌خاطر مسائل جزئی و سطحی جوانان را از میدان خارج کنیم، یادآور شد: مساجد باید در اختیار جوانان باشد تا در این شرایط بد جنگ چند بُعدی دشمنان، این قشر با خانه‌های خدا مأنوس شوند و در فعالیت‌های آتش به اختیار مجاهدانه عمل کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: فعالیت‌های آتش به اختیار جوانان در این شرایط حساس باید قوام و دوام داشته باشد تا آینده‌سازان ایران عزیز از اهداف و آرمان‌های نظام، انقلاب و رهبری دفاع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ استفاده درست از فضای رسانه‌ای و مجازی و داشتن سواد رسانه‌ای باید در جامعه نهادینه شود، بیان داشت: فعالان فضای مجازی باید از سوءاستفاده در این عرصه جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تولید محتوای فاخر و اثرگذار در این عرصه را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: باید با در نظر گرفتن جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خردورزانه و عاقلانه وارد عمل شود.

 

امپراطوری رسانه‌ای دشمن القای یاس و ناامیدی در بین مردم می‌کنند

آل‌هاشم راه غلبه بر دشمن را قوی شدن در فضای مجازی دانست و گفت: امپراطوری رسانه‌ای دشمن القای یاس و ناامیدی در بین مردم می‌کنند و یک آینده تاریک و مبهم را برای مردم ترسیم می‌کنند.

وی افزود: دشمن در سطح وسیع و مخرب با القای دروغ، شایعات و بداخلاقی در حال ضربه زدن به ملت ایران است که اگر خودمان را آماده و مجهز نکنیم دشمن از فضا به نفع خود استفاده خواهد کرد.

امام جمعه تبریز جریان‌سازی در فضای مجازی را یکی از راه‌های غلبه بر دشمنان دانست و گفت: باید جریان‌های بسیار حساب شده را راه بیاندازیم، برای مقابله با دشمن نباید نشست و دفاع کرد بلکه باید هجومی وارد عمل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حمایت مسوولان از رزمندگان فضای مجازی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل فتح قله‌های موفقیت انقلاب امروز رسانه‌ها هستند، رسانه‌ها باید چشم و گوش مردم باشند و راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب را در جامعه تبیین کنند.

رسانه ها باید با اخلاق‌مداری و انصاف مطالبه‌گری کنند

وی به رسانه‌ها متذکر شد: در این عرصه به نقش نظارتی خود عمل کنند و رسانه‌ها باید با اخلاق‌مداری و انصاف مطالبه‌گری کنند و از مسوولان به صورت منطقی در راستای عمل به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب نقدی منصفانه و حمایت حکیمانه و منطقی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بازخوانی مطالبات رهبر معظم انقلاب از فعالان عرصه رسانه‌ای و فضای مجازی به تبیین وظایف فعالان این عرصه پرداخت.

در این دیدار تعدادی از جوانان فعال در عرصه فضای مجازی و رسانه به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون آسیب‌ها و توسعه این فضا پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار