رئیس کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم از بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان در نشست علنی بعدی مجلس خبر داد و گفت: با تصویب اولویت این لایحه، رتبه بندی در نشست آتی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ همچنین بار مالی ناشی از اجرای رتبه بندی حداکثر ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و ارقام نجومی مطرح شده کذب است.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ 17 October 2021

به گزارش تابناک تبریز، دکتر منادی سفیدان در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به تصویب اولویت لایحه رتبه بندی معلمان در نشست امروز (یکشنبه 25 مهر) صحن علنی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خدا را شاکریم که با حمایت ریاست و نمایندگان مجلس امروز بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان به تصویب رسید و اولین دستور کار جلسه علنی مجلس رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف نهایی ارتقای کیفی آموزش در کشور است، ادامه داد: در صورت تصویب نهایی گزارش کمیسیون آموزش در صحن علنی مجلس، معلمان 80 درصد همتراز خود در وزارت علوم حقوق دریافت می‌کنند و این رتبه‌بندی‌ها بر اساس شایستگی معلمان خواهد بود.

وی یادآور شد: بر اساس این لایحه هر فردی که پست معلمی در کشور دارد، رتبه بندی می‌شود به طوریکه معلمان در 5 رتبه با نام و عنوان «معلم» به دلیل شأن بالای کلمه معلم، این رتبه بندی انجام خواهد شد و معلمان در 5 گروه با نام‌های «معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم» رتبه بندی می‌شوند.

منادی سفیدان اضافه کرد: به ازای ارتقا رتبه به ترتیب 25، 20، 15، 10درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌ العاده‌های مستمر معلمان افزوده شود. یعنی اگر معلمی از رتبه معلم پایه به معلم ارشد برسد 25 درصد و اگر از معلم ارشد به معلم خبره برسد 20 درصد افزایش حقوق شامل او خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم درباره نگرانی برخی مخالفان لایحه رتبه بندی معلمان مبنی بر بار مالی ناشی از اجرای این لایحه اظهار کرد: بار مالی گزارشی که کمیسیون به صحن ارائه کرده، حداکثر حدود 30 هزار میلیارد تومان است و ارقام عنوان شده از جانب مخالفان تکذیب می‎‌شود. در واقع بار مالی ناشی از اجرای گزارشی که کمیسیون به صحن ارائه می‌کند، کمتر از آن چیزی است که در لایحه اولیه دولت آمده بود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :