کد خبر: ۱۰۰۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 19 October 2021

 رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی با استاندار جدید گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته در روزهای آینده نیز برای طرح مسائل مختلف استان دیداری با رئیس‌جمهور خواهیم داشت.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: جلسه مجمع نمایندگان با استاندار جدید آذربایجان‌شرقی که در اولین روز پس از انتصاب سردار زین‌العابدین رضوی‌خرم برگزار شد، جلسه‌ای نسبتا طولانی بود و اعضای مجمع به غیر از دو نفر حضور داشتند، البته آن دو نیز به دلیل گرفتاری‌هایی نتوانستند حضور پیدا کنند.

وی افزود: در این جلسه، نمایندگان مسائل مختلف استان را مطرح کردند و موضوعات متعددی به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در مجموع چه از لحاظ زمانی که صرف شد و چه به لحاظ محتوا، جلسه در نوع خود بی‌سابقه بود.

فرهنگی تشریح کرد: بخشی از مسائل مطروحه در این جلسه مربوط به پروژه‌های مهم آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف از جمله موضوع آب، بحران آبی تبریز با محوریت اجرای پروژه انتقال آب ارس و در اولویت بعدی پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، مسائل مدیریتی استان را دیگر موضوع مطروحه در این نشست خواند و ادامه داد: نمایندگان ضمن تاکید بر لزوم شایسته‌سالاری، از بلاتکلیفی دستگاه‌ها گلایه کرده و خواستار تعیین تکلیف سریع مدیران دستگاه‌های مختلف و فرمانداری‌ها بودند.

وی بر لزوم ایجاد هم‌افزایی و همگرایی، اجتناب از آزمون و خطا و تفویض اختیار به فرمانداران در سطح شهرستان‌ها تاکید و اضافه کرد: لازم است با توجه به آغاز گام دوم انقلاب، نگاه جدیدی نسبت به مسائل به وجود آید.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه همچنین در ارتباط با معدن و ذخایر معدنی از جمله آلومینا و نفلین سینیت مباحثی، طرح و در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، آموزش عالی و پروژه‌های جاده‌ای و حوزه‌های تولید انرژی، پیشنهادهایی مطرح شد.

فرهنگی یادآور شد: نمایندگان و آقای استاندار تاکید داشتند، همه در برابر مسائل مختلف مبتلابه استان از جمله مطالبه سهم آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف اعتبارات پاسخگو باشیم.

وی گفت: لازم است در فرآیندی منطقی به همه مسائل مطروحه به صورت همزمان رسیدگی شود تا در جهت توسعه متوازن استان در تمام زمینه‌ها در این مقطع زمانی حساس، قدم‌های اساسی برداشته شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه مسائل ورزشی و موضوع تیم تراکتورسازی نیز مورد بحث قرار گرفت.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت بنا شد تا جلسات مجمع نمایندگان با استاندار به طور مرتب برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار