نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در استان نسبت به مدت مشابه بیانگر تدین و آگاهی مردم است.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ 21 October 2021

به گزارش تابناک تبریز ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در نشست شورای زکات استان با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی برخی فرایض ناظر بین خدا و انسان است، اظهار داشت: زکات یکی از ارکان فروع دین و پرداخت آن خدمت به خلق و رمز پیوند انسان با خداوند است.

امام جمعه تبریز افزود: پرداخت زکات باعث تزکیه نفس و موجب ارتقا درجات معنوی انسان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت زکات در آموزه‌های دینی و قرآنی ادامه داد: در قرآن زکات همراه با نماز مطرح می‌شود و شرط قبولی فریضه نماز پرداخت زکات واجب توسط مومنان است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هیچ یک از فرایض واجب دین مقدس اسلام به اندازه زکات همراه با اقامه نماز مورد تاکید قرار نگرفته است، ادامه داد: در قرآن کریم ۲۷مرتبه زکات همراه با اقامه نماز ذکر شده است.

رئیس شورای زکات استان با تاکید بر اینکه نمازگزاران واقعی از اموال خود به نیازمندان احسان و انفاق می‌کنند، گفت: در سبک زندگی اسلامی رفتار مسلمانان باید بیانگر یکپارچگی اُمت باشد و در کنار اقامه نماز برای خداوند، زکات نیز برای نیازمندان و بندگان الهی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه توجه به پرداخت زکات مستحبی و مال التجاره را مورد اشاره قرار داد و گفت: صداوسیما با نقش روشنگری و آگاه سازی که دارد در برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات برنامه سازی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از نهادی متولی و مرتبط با امر زکات گفت: افزایش ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در استان نسبت به مدت مشابه بیانگر تدین و آگاهی مردم است.

در پایان این نشست احکام اعضای جدید شورای زکات استان به آنها اهداء شد.

در ابتدای این نشست آقای کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، حجت الاسلام محمدزاده دبیر شورای زکات، دکتر جهانگیری معاون اقتصادی استاندار و مسئول کارگروه اقتصادی شورای زکات و مهندس فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مسئول کارگروه کشاورزی شورای زکات استان از میزان و نحوه جمع زکات واجب در آذربایجان شرقی گزارش دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار