نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تلاش برای احیای فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ 21 November 2021

به گزارش تابناک تبریز،"علیرضا منادی" در آیین اختتامیه سومین جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به پیشینه درخشان آذربایجان و تبریز در عرصه فرهنگ و ادب و در بنیان گذاری صنعت چاپ کشورمان و انتشار نخستین کتب چاپی در تبریز در دوره فرمانفرمایی عباس میرزا گفت: در تبیین عمق و غنای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، اشاره به این نکته کافی است که این خطه علامه هایی مانند امینی، طباطبایی و جعفری را در دامن خود پرورش داده است.

وی افزود: فعالیت نخستین کتابخانه های دولتی و مردمی ایران در تبریز نیز دلیلی بر ریشه دار بودن فرهنگ کتاب و مطالعه در این مرز و بوم است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزود: امروز فضای مجازی مردم ما را از فرهنگ اصیل کتابخوانی دور کرده، به گونه ای که بخش عمده ای از اعضای جامعه تا پاسی از شب وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند که هیچ فایده علمی و مطالعاتی برای آنان ندارد.

وی یادآوری کرد: تامل در یافته های پژوهشگران درباره گسترش بی رویه فضای مجازی و آسیب های ناشی از آن حاکی است که طرح صیانت از فضای مجازی می تواند در کنترل این وضعیت به نفع شهروندان باشد؛ البته هدف طرح صیانت از فضای مجازی به هیچ وجه حذف اینترنت و شبکه های اجتماعی نیست، زیرا چنین چیزی در جهان امروز امکان ندارد، بلکه در این طرح، صیانت از حریم خصوصی مردم و مقابله با آسیب های بی شمار گسترش خارج از قاعده فضای مجازی مدنظر است.

گفتنی است ﺳﻮﻣﻴﻦ دوره اﻧﺘﺨﺎب ﻛﺘﺎب ﺳﺎل اﺳﺘﺎن توسط اداره ﻛﻞ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﻲ اﺳﺘﺎن آذربایجان شرقی با همکاری معاونت اﻣﻮر ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ وزارت ﻓﺮﻫﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﻲ و ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻛﺘﺎب و ادبیات ایرانیان، برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار