تدادستان مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: در رابطه با ترک فعل نیروگاه حرارتی تبریز پرونده قضایی تشکیل شده و پیگیر هستیم و اگر لازم باشد نسبت به مسایل دیگر ورود خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲ 23 November 2021

به گزارش تابناک تبریز ، بابک محبوب علیلو در نشست بررسی مشکلات پیرامون آلودگی شدید هوای تبریز ناشی از استفاده از سوخت مازوت توسط نیروگاه حرارتی تبریز اظهار داشت: در خصوص فعالیت نیروگاه مشکلات جدی برای حقوق عامه و مسایل زیست محیطی متصور می شود که امروز به عینه شاهد این مسایل هستیم.

وی افزود: طبق مصوبات باید اقداماتی برای کاهش آلایندگی انجام می شد اما بر اساس رصد های انجام شده اقدامات لازم در نیروگاه های حرارتی تبریز و بناب انجام نشده است.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به تذکرات مکرر برای حل مشکلات آلایندگی، قطع نظر از اینکه موضوع توسط شرکت گاز استان و شرکت برق استان باید پیگیری و از حق استان دفاع و سهمیه استان محقق می گردید، در رابطه با ترک فعل نیروگاه حرارتی تبریز پرونده قضایی تشکیل شده و پیگیر هستیم و اگر لازم باشد نسبت به مسایل دیگر ورود خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه با توجه به اعلام کارشناسان بخشی از موارد آلودگی نیروگاه حرارتی ارتباطی با استفاده از سوخت مازوت نداشته و نشان دهنده بی توجهی مدیران نیروگاه حرارتی است.

علیلو خاطرنشان کرد: مقرر بود در رابطه با رفع مشکلات و آلایندگی‌های نیروگاه حرارتی اقداماتی مناسب انجام شود متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده و این موضوع ناشی از بی توجهی، اهمال و سهل انگاری است.

وی تصریح کرد: رفع نشدن مشکلات آلایندگی نیروگاه حرارتی تبریز موجب بروز مشکلات جدی در حوزه سلامت شهروندان خواهد شد.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی با تاکید بر این که دادستانی با جدیت موضوع را پیگیری کرده و قطعا دستگاه های متخلف باید پاسخگوی اهمال و سهل انگاری در رفع مشکلات باشند، اضافه کرد: سلامت مردم بازیچه نیست تا با بی توجهی زمینه ساز ضرر و زیان به سلامت مردم باشیم و قطعا ورود قضایی به این موضوع موجب مسئولیت برای عوامل مرتبط خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار