استاندار آذربایجان شرقی، راه‌اندازی اکوسیستم نوآوری و فناوری را یکی از اهداف میان‌مدت در مسیر توسعه استان برشمرد و گفت: پارک علم و فناوری و مراکز رشد باید یکی از نقش‌های اصلی را در این مسیر عهده‌دار باشند. نقشه راه حوزه فناوری و نوآوری تدوین شود/ قوانین مناطق آزاد در پارک‌های علم و فناوری هم اعمال می‌شود
کد خبر: ۱۰۱۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷ 29 November 2021

به گزارش تابناک تبریز، عابدین خرّم در نشستی با مسئولان حوزه فناوری و نوآوری استان، اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه با هدف رشد اقتصادی، از دغدغه‌های دولت سیزدهم است که لازمه این امر، ارتقای سرمایه‌گذاری و اشتغال است.

وی افزود: بخش مهمی از تحقق این هدف مهم، بر عهده پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است و بر این اساس، نقش‌آفرینی این مراکز در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان یکی از اولویت‌های ماست.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه پارک علم و فناوری، باید پیش‌برنده باشد نه صرفاً پیش‌رونده، افزود: امروز در پارک علم و فناوری حضور یافتیم تا در عمل نشان دهیم که برای حوزه فناوری و نوآوری، نقش ویژه‌ای در اقتصاد استان قائلیم.

وی افزود: پارک علم و فناوری استان باید برای انجام این رسالت سنگین، نقشه راه و سند چشم‌انداز تهیه کرده و در آن، مأموریت همه بخش‌ها اعم از دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه، صنعت و بخش خصوصی را تعریف کند.

خرّم با تأکید بر اینکه فعالیت‌های پارک علم و فناوری باید نتیجه‌گرا باشد، افزود: اگر به صورت جدی و با نگاهی نو در این عرصه وارد شویم با یک تحول اساسی در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان روبه‌رو خواهیم شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ایجاد کارخانه نوآوری را یکی از اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: باید ارتباط معناداری بین پارک علم و فناوری و مراکز رشد از یک سو و نهادهای بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن از سوی دیگر شکل بگیرد و اگر این اتفاق نیفتد به زیان هر دو طرف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قوانین مناطق آزاد در پارک‌های علم و فناوری هم اعمال می‌شود، گفت: استفاده از این ظرفیت‌های قانونی جزو اولویت‌هاست و می‌تواند در تحقق اکوسیستم نوآوری استان به عنوان یکی از اهداف میان‌مدت توسعه اقتصادی موثر باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار