مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی و هفته بصیرت با حضور مسئولان حوزوی، روحانیون و طلاب تبریزی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰ 28 December 2021

مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی و هفته بصیرت با حضور مسئولان حوزوی، روحانیون و طلاب تبریزی برگزار شد.

در این مراسم که روز سه شنبه در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز برگزار شد، حاضرین با قرائت بیانیه پایانی، بر اهمیت و گرامیداشت این روز تاکید کردند.

در این بیانه آمده است: کتاب تاریخ انقلاب اسلامی مملو از برگ‌های حماسه‌های ملتی بزرگ است که با بصیرت و بینش همواره از کیان خویش دفاع کرده اند و حماسه بزرگ نهم دی ماه ۸۸ برگ زرینی در این کتاب قطور است، روزی که دیگر بار پیوند امت و امام تجلی نمود تا چشم طمع دشمنان را کور کند.

در این بیانیه تاکید شده است: پس از ماه‌ها و هفته‌ها که کشور عزیزمان درگیر فتنه‌ای برنامه‌ریزی شده و هدفمند بود و آتش آشوب و فتنه جان شیران و دلیران را می‌سوزاند، ملت سرافراز ایران حماسه‌ای را رقم زد که دوست و دشمن را به شگفتی واداشت.

در بیانیه این مراسم بر گستردگی این حماسه تاریخی اشاره شده و آمده است: حتی بوق‌های استکبار که همواره در تنور آشوب می‌دمیدند، نتوانستند بر بزرگی این حماسه چشم ببندند، دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان با نظاره صحنه‌های شورانگیز حضور ملت قهرمان ایران اشک شوق می‌ریختند و تاریخ، عظمت این حماسه را با افتخار بر صفحه کتاب انقلاب نوشت.

در این بیانه آمده است: نهم دی ماه جلوه تمام عیار بصیرت و بینش ملت انقلابی ایران زمین بود، به راستی باید روزی می‌رسید تا شعار همیشگی این ملت که «ما اهل کوفه نیستیم؛ علی تنها بماند» جلوه‌گر شده و مصداق عینی یابد، باید روزی می‌آمد تا فریاد «لبیک یا حسین» در دفاع از ساحت اباعبدالله الحسین (ع) تجلی یابد.

آری نهم دی ماه به فرموده رهبر فرزانه انقلاب روز تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است و این حرکت مردم اتمام حجت برای همه است.

در این بیانیه با تاکید بر این که نهم دی ماه حماسه‌ای جاویدان است آورده شده است: ۹ دی همواره زنده و فراموش ناشدنی است همچنانکه فتنه سال ۸۸ هرگز فراموش نخواهد شد، برخی می‌پندارند موضوع فتنه تمام شده و به تاریخ پیوسته است و اکنون وقت فراموشی و گذشت است؛ چه ساده‌انگارانه دل به سراب بسته‌اند، مگر می‌توان فتنه‌ای را که اساس انقلاب و نظام را نشانه رفته بود فراموش کرد؟

مگر می‌توان جفایی را که در حق این ملت و انقلاب شد فراموش کرد؟ این ملت و این انقلاب همواره آماج دشمنی‌ها و عداوت‌ها هستند و تا پافشاری ملت بر اصول و دستاوردهای انقلاب و راه امام و رهبری است که کینه دشمنان پایان نمی‌پذیرد، حرمت شکنی ها و کینه توزی ها تا آنجا جلو رفت که حتی به ساحت مقدس حضرت ثارالله نیز در روز عاشورا حرمت شکنی شد.

در بیانیه پایانی این مراسم آمده است: حاشا و کلاً که این ملت فراموش کند که چگونه فریب خوردگان و سران فتنه، دشمنان این مرز و بوم را برای نابودی انقلاب اسلامی به طمع انداختند.

حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی ماه، اعلام می‌دارد که همراه و همگام با ملت شهیدپرور ایران اسلامی و نیروهای مدافع انقلاب و میهن اسلامی با الهام از حقایق و عبرت‌های تاریخ به ویژه فتنه سال ۸۸، همچنان پرچم بصیرت و ولایتمداری را برافراشته نگاه خواهد داشت و تحت منویات ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) آماده حمایت و پشتیبانی از ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حضور به هنگام در تمام عرصه‌ها و مهیای خلق حماسه‌های تاریخ ساز و افتخارآمیز در مصاف با دشمنان داخلی و خارجی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار