لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جلسه علنی امروز شورای شهر تقدیم شورای اسلامی شهر شد.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 23 January 2022

به گزارش تابناک تبریز ، بودجه شهرداری تبریز بر اساس اسناد بالادستی، برنامه‌ پنج‌ساله، چشم‌انداز دوازده ساله و سیاست‌های ابلاغی شورای شهر تدوین شده است.

بر اساس این گزارش بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز به نسبت‌ سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته و مبلغ کل آن ۸ هزار و ۲۰ میلیارد تومان است.

محوریت بودجه سال آتی شهرداری تبریز، توسعه زیرساخت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت انقباضی هزینه‌ها، پروژه‌های خاص و اساسی، مناطق کم‌برخوردار، توجه به نظرات شهروندان، ارزش‌افزوده مناطق، برنامه‌های قرارگاه اقدام، درآمد پایدار شهرداری، توسعه شبکه فیبر نوری، توسعه پارک‌های محله‌ای و فضای سبز و توجه به خدمات محله‌ای که مورد تأکید شورا است.

بودجه عمرانی سال آینده ۷۱ درصدکل بودجه شهرداری است و ۶۰ درصد بودجه عمرانی شامل پروژه های کلان عمرانی است که توسعه مسیرگشایی‌ها، پروژه مقبره‌الشعرا، پارک بزرگ تبریز، پل‌های در دست احداث، بافت چوخورلار، تقاطع‌های غیرهمسطح و سایر پروژه‌ها در ذیل این بودجه تعریف شده‌اند و ۲۹ درصد کل بودجه شهرداری شامل هزینه های جاری است.

برای اولین بار ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت حاشیه در نظر گرفته شده است که که مسیرگشایی امتداد ۴۲ متری انقلاب و کوثر شرقی به ترلان دره‌سی در اولویت قرار دارد.

۵۳۵ پروژه در شهرداری مرکز و مناطق در دست اجرا داریم و ۱۳۶ پروژه نیز توسط سازمان‌ها اجرا می‌شود.

با توجه به نیاز شهر و شهروندان، ۹۵ پروژه جدید در بودجه سال آتی تعریف شده است.

دولت برای سال آینده اوراق مشارکتی که سالانه پرداخت می‌کرد، در ردیف بودجه پیش‌بینی نکرده و سال ۱۴۰۱ نیز دریافتی از طرف دولت نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :