شهرداری تبریز نوروز امسال با تدارک برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و فراهم ساختن فضایی توام با نشاط در سطح شهر، از ظرفیت‌های خود در راستای ایجاد بستری فرهنگی جهت ایجاد لحظاتی خوش برای شهروندان و مسافران نوروزی بهره گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰ 03 April 2022

 مناطق و سازمان های مختلف این مجموعه با بسیج جمعی و برپایی برنامه های مختلف فرهنگی و هنری عطر نوروزگان را با سبک و سیاقی بیاد ماندنی در شهر گستراندند.

فعالیت اتوبوس‌های تبریزگردی در سطح شهر، برپایی جشن‌های نوروزی در پارک بزرگ ائل‌گلی، فعالیت موزه‌ها و خانه‌های تاریخی شهرداری، جای‌گذاری تخم مرغ‌های نورزوی در جای جای شهر، برپایی نمایشگاه‌های هنری و مسابقه‌های مختلف و... از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

برگزاری جشنواره نوروزی در مجموعه تاریخی تفریحی ائل‌گلی

اولین جشنواره نوروزی تبریز از ۲ تا ۱۱ فروردین، در محل پارکینگ شماره دو مجموعه تاریخی تفریحی ائل‌گلی تبریز با استقبال شهروندان تبریزی و مهمانان و مسافران نوروزی برگزار شد.

اولین جشنواره نوروزی تبریز شامل بخشهای مختلفی همچون اجرای موسیقی زنده عاشیق و قطعات مجاز موسیقی آذربایجانی، اجرای نمایش حیدربابا، نمایش آیین سنتی تکم خوانی، نمایش طنز و سایر برنامه های نوروزی بود.

 

همراه با این جشنواره، سوغات سراهای ویژه برای عرضه سوغات تبریز برپا شده که علاقمندان از آنها بازدید و سوغات مورد نیاز خود را تهیه می کردند.

اکبر امجدی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز در آیین آغاز این جشنواره اظهار داشت: در طراحی این برنامه فرهنگی، دو امر مهم مد نظر قرار گرفت؛ نخست اینکه این جشنواره بعد از دوسال از محدودیت‌های کرونایی برگزار می‌شود و فرصتی است برای شهروندان تا در فضایی نشاط آور حاضر شده و نهایت استفاده را از آن ببرند.

وی در خصوص دومین ویژگی این برنامه نیز تصریح کرد: تقارن نوروز امسال با عید بزرگ شیعیان یعنی نیمه شعبان، از دیگر عوامل برگزاری این جشنواره بود که در راستای ارتقای نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ و آیین سنتی نوروز در آذربایجان و تبیین جایگاه نوروز در میان آداب و رسوم فرهنگی آذربایجان و تبریز تهیه و تدوین شده است.

اتوبوس سیار شادی، پیام آور نشاط در خیابان‌های شهر

شهرداری تبریز طی نوروز امسال در راستای ایجاد شور و نشاط نوروزی در سطح شهر، اقدام به راه‌اندازی اتوبوس‌ سیار شادی با محوریت اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در محلات تبریز کرد.

اتوبوس‌ شادی از ۵ تا ۱۳ فروردین فروردین در محله های مختلف شهر اقدام به اجرای برنامه های متنوع و شاد کرد.

 

استندآپ کمدی، موسیقی زنده آشیقلار و موسیقی سنتی محلی و مسابقه‌های متنوع با جوایز نفیس از جمله برنامه‌های اتوبوس شادی در سطح محلات بود.
همچنین شهرداری تبریز برای پربار کردن محتوای این برنامه ها از ظرفیت هنرمندان تبریز نیز بهره برده و هنرمندان مختلف عرصه سینما، تئاتر، کمدین، موسیقی و دیگر هنرمندان همراه با این اتوبوس به اجرای برنامه پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :