مسعود پزشکیان بعد از حواشی ایجاد شده در خصوص سخنان وی، ضمن اعلام مواضع صریح خود، در رابطه با فتنه اخیر واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 25 September 2022

متن کامل بیانیه‌ی پزشکیان درخصوص حوادث اخیر کشور :

 

به نام خدا

 

دمیدن در آتش خشم و کینه و پیش‌رفتن کشور به سمت التهاب و آشوب، به نفع مردم، گروه‌های سیاسی داخل کشور و دلسوزان اسلام و انقلاب نخواهد بود. چنین شرایطی فقط به سود منافقان و دشمنان مردم ایران است که نفع خود را در ایجاد اغتشاش و ناآرامی و افزایش نارضایتی و شکاف بین مردم و حاکمیت می‌بینند.

 

تسریع در شفاف نمودن علت مرگ خانم مهسا امینی توسط تیمی کارشناسی و بی‌طرف قطعا تاثیر زیادی در ایجاد آرامش و کاهش التهاب جامعه خواهد داشت.

 

ارزیابی عملکرد و میزان کارایی یا عدم کارایی گشت موسوم به امنیت اخلاقی و تاکید بر برخورد عزتمندانه توام بادلسوزی و خیرخواهی و به دور از اجبار و امر و نهی با مردم عزیز کشور راه برون رفت از نگرانی‌هاست. به دستور قرآن:

 

ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ

 

کشتن برادران نیروی انتظامی و بسیجیان، آتش‌زدن و تخریب اماکن و توهین به مقام معظم رهبری جز ایجاد خشم و کینه ماندگار در جامعه به نظر اینجانب هیچگاه به حل مشکل نخواهد انجامید و امید به حل مسئله را به ناامیدی مبدل خواهد کرد‌. آیا می‌توان عاملین اقدامات فوق را دلسوز مردم کشور و ایران عزیز دانست؟

 

مبارزه با بی‌عدالتی و ظلم و تبعیض تنها با ماندگاری در صحنه و پیگیری مطالبات از راه‌های قانونی تا رفع نارسایی‌ها امکان‌پذیر است. نباید اجازه و فرصت میدان‌داری به رسانه‌های معاند و برانداز داده شود.

 

توصیه اینجانب پرهیز از ایجاد فضای تشنج و درگیری و دوری از افراد تخریب‌گر و پیگیری خواسته‌ها از طریق قانون می‌باشد.

 

مسعود پزشکیان

نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار