رئیس پلیس راه‌های آذربایجان شرقی همزمان با آغاز تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان گفت: همزمان با برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان محدودیت و ممنوعیت تردد در جاده های استان و مسیرهای برگزاری و راههای اصلی و فرعی منتهی به مسیرهای این تور اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷ 28 September 2022

به گزارش تابناک تبریز، رضا کریم‌نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به زمان بندی و مسیرهای برگزاری سی و پنجمین دوره این تور بین المللی دو چرخه سواری آذربایجان از هموطنان خواست تا تردد خود در این مسیرهای را مدیریت کنند و بین ساعات ۱۱ تا ۱۴ روزهای هفتم تا یازدهم مهرماه از تردد در مسیرهای برگزاری تور حدالامکان خودداری کرده و همراهی و همکاری را با عوامل اجرایی و راهنمایی و رانندگی برای برگزاری هرچه با شکوه این تور بین المللی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه این تور بین‌المللی سال‌هاست به عنوان یکی از نمادهای اشاعه فرهنگ غنی ایرانی مطرح است، افزود:با توجه به حضور رکابزان و عوامل اجرایی از اقصی نقاط دنیا در طول این تور، با برگزاری هرچه با شکوه و منظم این تور در واقعه فرهنگ اصیل ایران و ایرانی را به رخ تمام جهانیان خواهیم کشید.

کریم‌نژاد از همکاری روزانه ۱۸۰ نفر از مجموعه تحت فرماندهی‌اش برای برگزاری این تور بین المللی خبر داد و گفت: ۱۵۰ نفر در قالب ۷۵ اکیپ روزانه ماموریت همکاری برای برگزاری تور دوچرخه سواری آذربایجان را دارند که 30 نفر پاس‌های روزانه را نیز باید به این تعداد اضافه کرد.

سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان پس از دو سال وقفه به میزبانی سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل و با حضور ۱۳ تیم داخلی و خارجی از هفتم تا یازدهم مهرماه برگزار خواهد شد.

کشورهای خارجی حاضر در این دوره ۱۰ تیم ترنگانو مالزی، پروتاچ آفریقای جنوبی ، آلماتی قزاقستان ، بایک آید آلمان ، روجای اندونزی ، سیدی آلی مراکش ، تی سی سی تایلند ، وینو اسکو قزاقستان و تیم ملی عراق می باشند که  تیم دانشگاه آزاد تبریز و آرویج شرق و تیم ملی ایران نیز به عنوان در کنار آنها رکابزنی خواهند کرد.

مرحله نخست معتبرترین تور دوچرخه‌سواری ایران و قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری در قاره آسیا روز هفتم مهر بین تبریز و ارومیه، مرحله دوم و روز هشتم مهرماه بین تبریز و منطقه آزاد ارس، مرحله سوم و نهم مهر ماه بین جلفا و کلیبر در مسیر رود ارس، مرحله چهارم و دهم مهرماه در مسیر سرعین و تبریز و مرحله آخر و روز یازدهم  در داخل شهر تبریز و از مسیر لاله پارک به سمت نصر برگزار می‌شود.

در روز پنجشنبه هفتم مهرماه و مرحله اول این تور از تبریز به ارومیه است که خط شروع آن از ائل‌گولی تبریز ساعت ۱۱ صبح شروع شده و رکابزنان بعد از عبور از مسیر ( اتوبان شهید کسایی، پلیس راه خسرو شاه، ایلخچی، جزیره اسلامی، سه راهی سارای، پل دریاچه ارومیه، ورودی شهر و پارک الغدیر ) در پارک ائللر باغی ارومیه به خط پایان روز اول خواهند رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار