کد خبر: ۱۰۷۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 28 October 2022

۴۰ روز از اعتراضات و تبدیل آن به اغتشاشات به بهانه مرگ مرحومه مهسا امینی می‌گذرد.
شعارشان زن، زندگی و آزادی است آنچه در عمل از اینها دیده نمی شود احترام به مقام زن و زندگی عزتمندانه و آزادی های اجتماعی هست.
برای نمونه در دانشگاه که باید منصه ظهور مترقی‌ترین اندیشه‌ها ، متعالی ترین راهبردها و مهمترین تریبون جامعه برای پیگیری مطالبات مردم توسط دانشجویان باشند برخلاف آن جملات و شعارهای رکیک و فحاشی در دانشگاه توسط برخی دانشجویان سر داده شد که در تاریخ سیاسی اجتماعی و علمی ایران تا به امروز سابقه نداشت.
در خصوص آگاهی بخشی شاید در ابتدا صحنه برای عده‌ای فریب‌خورده، تحریک شده و معترض غبارآلود و غیرقابل تشخیص بود ولی با گذشت زمان و تا به امروز که شاهد حرکت تروریستی داعش در حرم حضرت احمد ابن موسی علیه السلام در شیراز هستیم دیگر جای هیچ گونه ابهام و تردیدی در نقشه شوم باقی نمی‌گذارد که جبهه استکبار و اتاق فرماندهی ضد انقلاب چه خوابی برای فردای ایران دیده اند.
از پرچم های برافراشته شده در تجمعات‌شان به روشنی می‌توان دریافت که تمامیت ارضی ، یکپارچگی و همبستگی اجتماعی ایران هدف است و تنها نامی که فردای براندازی باقی نخواهد ماند ایران است!
رویکرد مدارا ، صبر استراتژیک و مشی خویشتن دارانه حاکمیت اسلامی در برخورد با اغتاشاش گران که نام معترض بر خود گذاشته‌اند شما بخوانید براندازان موجب شده تا برخی جریانات و افراد گستاخانه با اشتباهات محاسباتی نتیجه گیری کنند که نظام اسلامی خسته شده و دیگر کار انقلاب اسلامی تمام است!
ولی با ترسیم نقش محوری انقلاب اسلامی در خط مقاومت منطقه ، ممانعت مقتدارانه از تغییر مرز های بین المللی در جنگ ارمنستان آذربایجان با هشدار قاطع ایران در میدان و دیپلماسی ، رونمایی از گوشه هایی منحصر به فرد از توانمندی‌های نظامی ایران در جنگ روسیه و اوکراین با به پرواز درآوردن پرنده فیل کش علیه ناتو و به زانو درآوردن آنها و در آخر خنثی و بی اثر سازی تحریم ها بواسطه تدابیر مبتنی بر اصول اساسی عزت، حکمت و مصلحت در دوره جدید ریاست جمهوری ، باید وضعیت موجود را با جهاد تبیین برای آحاد مردم و بویژه فریب خوردگان تشریح کرد که بدانند و اقنا شوند که امروز دیگر انقلاب اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای نیست بلکه با رهبری حکیمانه، مقتدرانه و هوشمندانه ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی مولفه های مبدل گشتن به ابرقدرت جهانی یکی پس از دیگری در حال تحقق، تثبیت و بهره برداری از دستاوردها در پهنه و معادلات در سطح جهان است.
همچنین در صحنه خوانی واقعیت های اتفاق افتاده امروز عدالتخواهان و رادیکال های اصلاح طلب و اصولگرای مصلحت اندیش چه بخواهند یا نخواهند در زمین تعریف و تبیین شده ضد انقلاب بازی می‌کنند و به عبارتی همه داشته ها و اثرگذاری های اجتماعی آنان به سبد ضد انقلاب واریز و محاسبه خواهد شد و با این جهت‌گیری اشتباه آنها عملکردشان به سوخت موتور جریانات ضد انقلاب تبدیل شده است.
اینکه عدالت خواهان ادامه اعتراضات را مطالبه می‌کنند و میان اتفاقات تروریستی شیراز و اغتشاشگران با معترضین مرزبندی قائل می شوند و آن را جدا و بی ربط از هم تحلیل و تعریف می کنند این گذشته از اینکه فاقد صلاحیت و قدرت تحلیل در مناسبات سیاسی هستند در واقعیت در تقویت فشار ضد انقلاب بر نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نقطه زنی ضد انقلاب نیز همچون دیده بان در میدان جنگ ایفای نقش می‌کنند و به اتاق فرماندهی و طرح ریزی ضد انقلاب برای بهتر کوبیده شدن و آسیب حیاتی دیدن گرا با مختصات کامل می دهند.
خیلی ها از محافظه کاران(بخوانید اصولگرایان مصلحت اندیش) که سلول به سلول اندام و بدنشان از انقلاب هست و هرچه دارند و هرچه هستند به برکت این انقلاب هست برای اینکه شاید در آینده سیاسی‌شان ریزش آرا داشته باشند و موضع گیری شفاف‌شان در دفاع از انقلاب اسلامی برای‌شان هزینه وارد کند سکوت سیاه پیشه کرده و در حساس ترین و مهمترین تاریخ انقلاب اسلامی مصلحت اندیشی می کنند که به ظن خودشان هم خدا را داشته باشند و هم خرما را.
در تبریز خودمان شورای شهر به اصطلاح انقلابی با کدام موضع گیری، بیانیه و تبیین با شهروندان گفتگو کرده و جامعه را در این روزهای حساس به آرامش دعوت کرده است؟!
چرا باید تا به امروز شهرداری تبریز میزان خسارت به اموال عمومی به بیت المال را ارزیابی دقیق، بررسی و اعلام نکرده است تا مردم را نسبت به خسارت های آشوب گری آگاه سازی کنند؟!
در انتها با تاسف باید از همسویی نرم و احتمالا از سر غفلت جریانات به اصطلاح عدالتخواه و مدعی اصلاح طلبی و اصولگرائی با براندازان تشنه به خون این ملت، احساس نگرانی کرد. چرا برخی تحلیل های ناصواب و با خطای محاسباتی وحشتناک فرقی بین امروز قوم گرایان، عدالتخواهان، اصلاح طلبی رادیکال، اصولگرائی مصلحت اندیش،سلطنت طلبها، همجنس بازها، کمونیست ها ، منافقین تجزیه طلبان و امپریالیسم برابر انقلاب اسلامی و در یک خط صف آرایی اشکار، احساس نشود؟!

 

دکتر محمد میلادی

جامعه شناس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :