مدیر بحران شهرداری تبریز ابلاغ وزیر کشور در خصوص رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط شهرسازی، ایمنی و اصول فنی و کنترل ساخت و سازها را دلیل اخطار به ساختمان شعبه یک بیمه تامین اجتماعی تبریز عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴ 10 November 2022

به گزارش تابناک تبریز، مسعود حسن نژاد در گفتگویی با تشریح موضوع نصب بنر در ساختمان شعبه یک بیمه تامین اجتماعی تبریز، اظهار کرد: اخیرا و پس از حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان، وزیر کشور در بخشنامه ای خطاب به استانداران سراسر کشور، بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط شهرسازی، ایمنی و اصول فنی و کنترل ساخت و سازها تاکید کرده و از آنها خواسته با استفاده از ظرفیت های قانونی، ضمن برخورد با تخلفات ساختمانی، از بهره برداری ساختمان های ناایمن جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: کارگروهی در آذربایجان شرقی تشکیل شده که بر اساس دستورالعمل اجرایی، چند سازمان از جمله شهرداری تبریز عضو این کارگروه هستند که طبق چک‌ لیست مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی، نسبت به پایش و ارزیابی ساختمان های بلندمرتبه اقدام می کند.
مدیر بحران شهرداری تبریز عنوان کرد: به دنبال بازدید کمیته کارشناسی این کارگروه از ساختمان شعبه ۱ بیمه تامین اجتماعی تبریز و طبق نتیجه ارزیابی های صورت گرفته، مشخص شده که این ساختمان نا ایمن بوده و باید تخلیه شود.
وی ادامه داد: پیش از این، از سوی سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام شده بود که از نظر کارشناسان این سازمان، ساختمان شعبه یک بیمه تامین اجتماعی تبریز نا ایمن است.
حسن نژاد گفت: شهرداری تبریز بر اساس این ابلاغیه و طبق وظایف خود، پیش از این نسبت به تخلیه ساختمان مذکور اخطاریه صادر کرده و سپس نسبت به نصب بنر اقدام کرده است.
وی افزود: اکنون منتظر اعلام نظر مشاور سازمان تامین اجتماعی در مورد مقاوم بودن ساختمان شعبه ۱ بیمه تامین اجتماعی تبریز هستیم و این سازمان برای مقاوم بودن ساختمان مذکور باید تعهدنامه کتبی و محضری به شهرداری بدهد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار