مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، با اشاره به حماسه‌آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: ما نیازمند آن هستیم که چنین فداکاری‌ها و مقاومت جانانه‌ای برای نسل جوان مدل‌سازی شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 11 November 2022

به گزارش تابناک تبریز، امیر دریادار رضا عباسی، در مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره‌های «فانوس»، «ترنم فتح» و «سنگر» که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار کرد: امروز همگان به اهمیت هنر در تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس و انتقال فرهنگ غنی آن دوران یعنی ایثار و فداکاری برای اعتلای میهن اسلامی پی برده‌اند.

وی افزود: تلاش ما این است که از ظرفیت هنری استان حداکثر بهره را ببریم و هنرمندان عزیز را برای فعالیت در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس پای کار بیاوریم.

عباسی، به اهمیت مدل‌سازی و الگوسازی درباره دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی به تاریخ دفاع مقدس نگاه می‌کنیم می‌بینیم هنگامی که شهر سوسنگرد به محاصره و اشغال نیروهای عراقی درمی‌آید، جمعی از رزمندگان آذربایجان شرقی که هیچ مشابهت زبانی یا قومی با مردم آن منطقه ندارند عازم خوزستان می‌شوند و با جان‌فشانی‌های فراوان آن حماسه‌های بزرگ را می‌آفرینند؛ علل و عوامل چنین روحیه مقدسی باید برای جوان و نوجوان نسل امروز تبیین شده و برای او مدل‌سازی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با مروری بر خاطرات رزمندگان حاضر در عملیات آزادسازی سوسنگرد افزود: یکی از فرماندهان عراقی صراحتا اذعان کرده که ما تصور می‌کردیم در سوسنگرد با یک لشکر نیرو طرف هستیم؛ این مسئله موضوع بسیار مهم و ارزشمندی است و ما نیازمند آن هستیم که چنین فداکاری و مقاومت جانانه‌ای برای مدیریت‌های امروز هم مدل‌سازی شود.

وی تاکید کرد: ما مصمم هستیم با مشارکت، ابتکارات و انتقادات هنرمندان عزیز در عمل به رسالت خود کوشش کنیم و مانع از تحریف یا فراموشی این واقعه مهم تاریخ کشورمان شویم.

عباسی، خواستار توجه همه مسئولین امر به موضوع هنر دفاع مقدس و مقاومت شد و ابراز داشت: همه ما مدیون دفاع مقدس و شهدا هستیم و هر جایگاهی که داریم، نتیجه ایثار رزمندگان دلاور کشورمان است. لذا همگی وظیفه داریم به پاسداشت این حماسه بزرگ اهتمام داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار