رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور با بیان این‌که ۴۰۰ میلیون دُز سرم روغنی طیور توسط این موسسه تا پایان سال ۱۴۰۱ تولید می‌شود، گفت: اگر سایت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان این شعبه تکمیل شود، می‌توان تولید واکسن‌های موسسه را به یک میلیارد دُز در سال رساند که علاوه بر تامین نیاز کشور قابلیت صادراتی هم دارد.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 15 November 2022

به گزارش تابناک تبریز، دکتر علی آمقی روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه در نشست خبری، اظهار کرد: مرکز تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نزدیک به ۱۰۰ سال است که در زمینه تولید فرآورده‌های بیولوژیک فعالیت کرده و بیش از ۷۰ نوع محصول بیولوژیک تولد می‌کند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: بیش از ۷۰ درصد واکسن‌های اجباری انسان از جمله سرخک، سرخچه و اوریون، حدود ۹۰ درصد واکسن دامی و ۳۰ درصد و از واکسن‌های طیور کشور توسط موسسه رازی در سراسر کشور تامین می‌شود. 
وی با اشاره به فعالیت شش شعبه موسسه رازی در کشور، گفت: شعبه شمال غرب موسسه رازی واقع در مرند از سال ۷۲ فعالیت کرده و وظیفه اصلی آن تحقیق و تولید واکسن‌های کشته طیور است.
آمقی با بیان این‌که تولید واکسن‌های سه گانه و چهارگانه در دستورکار این موسسه در سال آینده قرار دارد، ادامه داد: پروژه تولید سایت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز در دستورکار موسسه رازی مرند قرار دارد.
وی در خصوص واکسن کرونای رازی کووپارس نیز اظهار کرد: این واکسن نوترکیب کرونا توسط موسسه مادر تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. 
وی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ الی ۷۰۰ عضو هیات علمی در موسسه رازی، گفت: شعبه شمال غرب کشور بیشتر از تولید مقالات به دنبال تولید محصولات جدید بوده و در زمینه تولید انواع واکسن‌های نیوکاسل و ... فعالیت می‌کنند و قرار است تا چهار الی پنج محصول جدید در سال آینده رونمایی شود.
رئیس مرکز تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور در خصوص محصولات تولیدی در این موسسه تشریح کرد: واکسن‌های دوگانه نیوکاسل-برونشیت، در این موسسه تولید می‌شود و در صورت تکمیل طرح‌های توسعه، واکسن‌های جدید غیرفعال طیور به بازار می‌آیند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار