امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه وحدت نیاز اصلی ما در این روزها است، گفت: همه باید منافع ملی را مد نظر قرار دهیم.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 25 November 2022

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه حوادث و ابتلاها باید به رشد فرهنگ سیاسی مردم منجر شود، اظهار کرد: این وظیفه نخبگان و علماست که البته رشد عقلانیت در بین اقشار مردم عامل اصلی ناکامی غرب در جنگ احزاب اخیر بود و باید در کنار این کارها به جهاد تبیین هم توجه کنیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه وحدت نیاز اصلی ما در این روزهاست، افزود: البته وحدت با محوریت رهبر انقلاب است؛ وقتی دشمن تفرقه و تجزیه را محور کینه‌توزی خود قرار داده است باید در موضع وحدت و همدلی خود بایستیم.

وی با بیان اینکه دشمن حتی از یک مساله فوتبال هم برای ایجاد تفرقه نمی‌گذرد، گفت: دعوت به وحدت لوازمی دارد که منیت فردی و گروهی و جناحی را کنار بگذاریم و منافع ملی را مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها و در مقاطع مختلف جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی با اشاره به قطعنامه اخیر سازمان ملل درباره ایران، گفت: تصویب این قطعنامه به معنای موافقت شورا با تشکیل یک هیات حقیقت‌یاب درباره ادعاها در خصوص نقض حقوق بشر توسط ایران در اغتشاشات است.

امام جمعه تبریز افزود: این قطعنامه با ۲۵ رای موافق به تصویب رسید و در این نشست در ظاهر آلمان در راس کار بود ولی در اصل غرب و دشمنان ایران تلاش دارند یک ائتلاف علیه ایران تشکیل دهد.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه این یک طرح کلانی است که رهبر عزیز فرموده‌اند جنگ ترکیبی علیه ایران شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: این تحرکات و شیطنت‌های کشورهای غربی در عرصه بین‌الملل یک بُعد از این جنگ ترکیبی است.

وی با بیان اینکه آلمان هیچ وقت نمی‌تواند از حقوق بشر حرف بزند، افزود: ارسال سلاح شیمیایی به بعثی‌ها که منجر به شهادت ۱۳ هزار رزمنده، زنان و کودکان ایرانی شد و اکنون هم آثار آن در ۱۰۰ هزار مجروح و جانباز شیمیایی در کردستان و سردشت برای ملت ایران مشهود است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج اهل گمنامی و بی‌نشانی و مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است؛ امروز جهان محو تجلای بسیج است و همه جا سخن از همت والای بسیج است.

وی با اشاره بر اینکه بسیج در دفاع مقدس ترکیبی از ایمان، تخصص و بصیرت و ایستادگی را نشان داد، افزود: بسیج در حوادث طبیعی ترکیبی از عشق به مردم را به نمایش گذاشت و در دوران کرونا نیز ترکیبی از گذشتگی و مردم یاری و مردم نوازی بود.

امام جمعه تبریز همچنین با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س) گفت: او حسین دوم در پوشش زن بود و این بهترین تعبیر در وصف ایشان است.

وی ادامه داد: موضع‌گیری و حرکات حضرت زینب بر اساس تکلیف الهی بود و علت عظمت وجودی و انسانی ایشان هم به این خاطر بود و نمی‌توان تنها گفت که چون او دختر علی (ع) بود یا خواهر امام حسن و امام حسین بود، عظمت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار