کد خبر: ۱۰۷۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶ 28 November 2022

کدام نهاد بر عملکرد اعضای شورا نظارت دارد؟
امروز در صحن شورای شهر ادبیات بحث برانگیزی از تریبون شورا علیه نهاد بالادستی این نهاد مردمی یعنی فرمانداری تبریز در رسانه های بومی خبر ساز شده است.
خط و نشان عضو شورا علیه فرمانداری و تهدید لسانی به شکایت از یک مقام دولتی با پاسخ مهم فرمانداری و ارجاع به قانون همراه بود.
اما این اولین بار نیست که فرمانداری در صحن شورا مورد خطاب قرار داده می شود. سال گذشته در همین موضوع یعنی احیای سازمان ورزش، فرماندار سابق تبریز به کارشکنی متهم گردید. چند هفته قبل در کوران التهابات خیابانی به یکباره از، تریبون شورا خطاب به فرمانداری در موضوعی که به هیچ وجه در صلاحیت شورا نبود گفته شد که مردم در صف نان معطل می شوند فکری به حال آنها کند.
آیا نسبت به این نوع درشت گویی های هزینه زا نهاد مشخصی بر عملکرد اعضای شورا وجود دارد؟!
فرمانداری تبریز در نقش شورای نگهبان برای مصوبات شورای شهر است. آیا فرمانداری تبریز در خصوص نظارت بر عملکرد اعضای شورا اختیاراتی ندارد؟! آیا در چنین موضوعاتی فقدان اقتدار هیئت دولت استانی به نظر نمی رسد؟!
چرا در نهاد عریض و طویل مجلس شورای اسلامی چنین نظارتی از سوی خود نمایندگان به رسمیت شناخته شده ولی در پارلمان شهری تبریز آه از نهاد اعضای شورا برای ایجاد ضابط مشخص در حیطه عملکرد اعضا بلند نمی شود؟!
پارلمان شهری متشکل از منتخبین مردمی است و لزوما افراد متخصص در زمینه مدیریت شهری به این نهاد مردمی راه نمی یابند. برای رفع این خلاء کمیسیون های مربوطه برای کمک کارشناسی در زمینه مصوبات تشکیل می شود. سازمان ورزش و یا شرکت ورزش شهرداری اگر در کمیسیون های مربوطه بصورت تخصصی کارشناسی شده است چرا در مقابل ایرادات فنی فرمانداری لکنت گرفته اند و از استدلال فنی به استخفاف نهاد دولتی سقوط آزاد کرده اند؟!
در حالیکه نهادی بالادستی برای حل اختلاف فنی بین پارلمان شهری و فرمانداری وجود دارد آیا نیازی به ادبیات دور از شان شورا بود؟! این نوع حاشیه سازی ها نگاه تخصصی را در شورای شهر را به نگاه میلی و سیاست زده منحرف می کند.
در موضوعات مهم مدیریت شهری با التهاب افکنی و القای مدیریت دوگانه چه سرنوشتی غیر از نارضایتی در انتظار شهروندان خواهد بود؟!
آیا زمان حاشیه زدایی از شورای شهر و تحکیم جایگاه مردمی آن بواسطه نهاد ناظر بر عملکرد اعضای شورا نرسیده است؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار