سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر لزوم تأسیس اورژانس ریلی در یکی از واگن‌های قطارهای مسافربری حوزه آذربایجان تاکید کرد. 
کد خبر: ۱۰۸۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ 21 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، احمد موقری روز شنبه در جلسه تدوین اقدامات کنترلی و پیشگیرانه به منظور کاهش بزه ورود غیرمجاز به حریم راه آهن و حوادث ناگوار متعاقب آن، با اشاره به هماهنگی و برنامه ریزی در راستای کاهش حوادث مربوط به راه آهن بر اساس تفاهم نامه بین معاونت اجتماعی قوه قضائیه و مدیریت بحران کشور، راه اندازی و تاسیس اورژانس ریلی را گامی مهم و اثرگذار در کاهش حوادث و برخی بزه کار ها در حریم خطوط آهن توصیف کرد.

ویی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر ریلی راه آهن، تمرکز افراد و حاشیه نشینی اهالی در حریم راه، اظهار داشت: در این خصوص پیشنهادات اصلاحی برای چگونگی و شرایط و ضوابط ساخت و ساز در حریم راه آهن به منظور پیگیری و اقدام قانونی باید به مدیریت بحران استانداری ارسال شود.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع حوادث ناگوار و سانحه های غیرمترقبه در واگن ها، مسیر و تاسیسات ریلی که منجر به جراحت و فوت مسافرین و افراد ساکن در حریم راه ها می شود، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی پیشنهاد تأسیس اورژانس ریلی و یا تعبیه واحدهای اورژانس در واگن های قطارها را به معاونت اجتماعی قوه قضاییه و راه آهن کشور ارسال می کند.

در این جلسه مقرر شد اداره کل راه آهن آذربایجان نقطه نظرات و مشکلات مربوط به بیمه مسیر ریل و وسایل و ابزارهای مرتبط با ریل و تاسیسات ریلی را به صورت مدون تهیه و تکمیل کرده و جهت صدور دستور قضایی به بیمه مرکزی آذربایجان شرقی و الزام آن به بیمه نمودن موارد اشاره شده از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیر ی از وقوع جرم دادگستری اقدام کند.

همچنین اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان مکلف شد کلیه نقاط حادثه خیز مسیر و حریم ریلی آذربایجان شرقی را به همراه پیشنهادها و نکات آموزشی و فرهنگ سازی برای حاشیه نشینان حریم ریلی تهیه و جهت انعکاس به دادستان های شهرستان های تابعه استان به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار