رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به عملکرد نامناسب بانک‌های خصوصی گفت: ۷۰ درصد منابع بانک ها در تهران مصرف می شود. در استان ما ۳۴ درصد منابع توسط بانک های خصوصی جذب شده و تنها سه درصد در استان به مصرف می رسد.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 23 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، یونس ژائله صبح امروز در نشست هم‌اندیشی بودجه سال ۱۴۰۲ که با حضور نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاهی و فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد،اظهار کرد: عدم دخالت بخش خصوصی در بودجه‌های تصویبی یکی از معضلات مهم است چرا که یکی از بخش های تاثیرپذیر از این بودجه، بخش خصوصی است که به نظرات این بخش توجه لازم نمی شود.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ و همچنین بودجه سال اینده گفت: این مالیات از بخش تولیدی شناسنامه دار گرفته شده و تمام افرادی که مؤدی مالیاتی بوده اند، با چندین برابر افزایش مالیات روبه‌رو شده اند.

رئیس اتاق تبریز با بیان اینکه ۸۵ درصد اقتصاد کشور بر عهده دولت است، گفت: اما با این وجود این بخش نمی تواند بازدهی لازم را در اقتصاد کشور داشته باشد. در این شرایط باید به فکر افزایش درآمدهای غیرنفتی کشور باشیم چرا که درآمدهای نفتی هر لحظه می تواند دچار اختلال شود.

وی ادامه داد: انگیزه و امید بخش خصوصی برای ادامه فعالیت در کشور باید افزایش یابد که یکی از مصادیق آن می تواند در تدوین بودجه کل کشور باشد. باید به فکر تدوین سیاست‌های تشویقی که منجر به افزایش تولید می شود، بود.

ژائله با تاکید بر توجه ویژه به بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل کشور گفت: تحقق توسعه صادراتی در کشور نیاز به توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی، زمینی، ریلی و هوایی دارد که متاسفانه تاکنون آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و صادرکنندگان را دچار مشکل کرده است.

رئیس اتاق تبریز با اشاره به عملکرد نامناسب بانک‌های خصوصی نیز گفت: ۷۰ درصد منابع بانک‌ها در تهران مصرف می شود. در استان ما ۳۴ درصد منابع توسط بانک‌های خصوصی  جذب شده و تنها سه درصد در استان به مصرف می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار