شهردار تبریز از پیش‌بینی تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد ریال جهت چاله‌زدایی معابر سطح شهر در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تا خرداد سال آینده، در معابر بالای ۶ متر شهری هیچ‌گونه چاله وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۹۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 10 February 2023

به گزارش تابناک تبریز، یعقوب هوشیار امروز در دومین جلسه از سومین دور قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در حوزه منطقه یک برگزار شد، اظهار کرد: چاله‌زدایی معابر سطح شهر همچنین در طرح استقبال از بهار امسال نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی از فعال شدن حوزه گردشگری در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در تقویم سال ۱۴۰۲ موضوع گردشگری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هوشیار با بیان اینکه رویکرد ما در بودجه، همان افزایش ۴۰ درصدی است، گفت: عوارض پنج‌ هزار میلیاردی را هفت هزار میلیارد پیش‌بینی کرده‌ایم و به نسبت‌ برخی شهرها بیشترین افزایش را در بودجه داشته‌ایم.

شهردار تبریز ادامه داد: طی سال آینده تحولی در رابطه با پروانه‌های بافت تاریخی اتفاق می‌افتد. مولدسازی املاک محصول زحمات ۶ ماهه کارکنان حوزه شهرسازی، املاک و ... بوده است.

به گفته هوشیار، تلاش ما این است سال آینده پروژه‌ها را در ابتدای سال اجرایی کرده و تا نیمه اول سال به اتمام برسانیم.

برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز

شهردار تبریز همچنین از برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای جلوگیری و حل معضل ساخت و ساز غیرمجاز جهت اجرا در سال آینده خبر داد.

هوشیار با قدردانی از تلاش رسانه‌ها در خصوص احصا و بیان مشکلات شهری یادآور شد: به استناد مشکلات بیان شده از سوی رسانه‌ها، تدبیری برای رفع آنها اندیشیده شده و در بودجه سال بعد مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امور ارتباطات منطقه موارد مطرح شده توسط رسانه‌ها در جلسات قرار خدمت را مجلد و در اختیار شهردار منطقه قرار می‌دهد، تصریح کرد: هر کدام از این مشکلات حل شود، نتیجه آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

هوشیار با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک بافت برخوردار و کم برخوردار دارد از لزوم ارائه تدبیر برای احداث‌های غیرمجاز در منطقه سخن گفت و در عین حال از برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای این موضوع جهت اجرا در سال آینده خبر داد.

شهردار تبریز عملکرد قوی در بحث فرهنگ‌سازی را ضروری دانست و با اشاره به معضلات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز، سوءاستفاده برخی افراد خاص از این موضوع را موجب تشدید مشکلات ارزیابی کرد و متذکر شد: فرهنگ‌سازی در این خصوص و مشارکت مردم می‌تواند در حل این مشکل موثر باشد.

وی، فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف از جمله ترافیک را هم ضروری قلمداد کرد و در عین حال از لزوم همکاری دیگر دستگاه‌ها در حل مشکل ترافیک سخن گفت.

وی اضافه کرد: ۶۰ درصد خودروهای شهری تک‌سرنشین هستند و باید با توسعه حمل و نقل مردم را ترغیب به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم.

هوشیار ابراز امیدواری کرد که با همراهی رسانه‌ها و مردم، شهرداری بتواند خلأهای موجود را پر کرده و رفع مشکلات شهری را تسریع دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :