سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر لزوم اِعمال محدودیت در صدور مجوز مطب و مجتمع های پزشکی در مرکز کلانشهر تبریز تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ 02 March 2023

به گزارش تابناک تبریز، احمد موقری صبح امروز  در جلسه «پیگیری آخرین وضعیت پروژه شهرک سلامت و ساماندهی خدمات پزشکی در مکان مناسب با اولویت بخش های دولتی»، به موضوع «نحوه ساماندهی صدور پروانه برای واحدهای پزشکی» پرداخت و اظهار داشت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع ترافیک سنگین مرکز شهر تبریز به دلیل وجود مراکز درمانی، کلینیک ها، آزمایشگا ها، مطب های پزشکی لزوم احداث شهرک سلامت و انتقال مطب پزشکان مرکز شهر با هدف کاهش ترافیک ضروری است.

وی افزود: در جلسه‌های متعدد شورای پیشگیری وقوع جرم استان احداث شهرک سلامت و انتقال مطب پزشکان مرکز شهر مطرح  شده و مقرر شده موانعی که می تواند در این مسیر محدودیتی ایجاد کند، از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شهرداری برای ارایه خدمات اولیه شناسایی و تسریع شود.

موقری ادامه داد: همچنین زمان بندی استفاده از بستر و ظرفیت ایجاد شده در شهرک سلامت اعلام و به تبع آن نیز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز از این بستر و ظرفیت ایجاد شده استفاده و با فراهم شدن زیر ساخت های آن، مراکز درمانی و تشخیصی خود را به نقاط از پیش تعیین شده هدایت کند.

در این نشست پس از جمع بندی مطالب، پیرو مصوبات جلسه قبلی مجدداً تاکید گردید شهردار کلانشهر تبریز به منظور استفاده از ظرفیت تمام مراجع تصمیم گیر در محورهای ۱۲ گانه تعیین شده در سطح شهر برای ایجاد محدودیت ها از لحاظ صدور مجوز مطب و مجتمع های پزشکی و پیراپزشکی، موضوع در جلسات مرتبط با موضوع از جمله شورای ترافیک، شورای حمل و نقل، شورای شهر، کمیسیون ماده 5 و ...  مطرح و تدابیر و تمهیدات جمعی لازم در این خصوص اتخاذ شود.

در ارتباط با مکان‌هایی که به عنوان مراکز درمانی و تشخیصی استفاده می شوند مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سازمان نظام مهندسی استان با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای واحدهای مسکونی که تغییر کاربری به خدماتی و درمانی داده اند، نسبت به رعایت الزامات قانونی برای مناسب سازی محیط از حیث رعایت ضوابط بهداشتی و درمانی، ایمنی و دستورالعمل های موجود و مقررات ملی ساختمان بررسی های لازم را به عمل آورده و در صورت فقدان شرایط اقدام کنند.

همچنین مقرر شد شهرداری با ارایه بسته های تشویقی و فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در نقاطی از سطح شهر که به عنوان کاربری های درمانی تعیین و در طرح تفصیلی نیز پیش بینی شده است با ارایه فضاهای درمانی آن به دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به ترغیب اطباء در مناطقی که سرانه درمانی کمتری دارند اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار