رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز از محل تعرفه های واردات ماشین آلات کشاورزی به صندوق های نوآوری و شکوفایی اختصاص یافته که به این شرکت ها تعلق می یابد.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷ 03 March 2023

به گزارش تابناک تبریز، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و عضو هیت امنای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی صبح امروز در جلسه کارگروه تولیدات دامی و گیاهی که با هدف ارائه دستاوردهای بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در حوزه دانش بنیان تشکیل شده بود، اظهار کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس یازدهم از حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان را به معلمان و حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان نیز به اساتید دانشگاه اختصاص و ۴۳ هزار میلیارد تومان نیز به شرکت های دانش بنیان تخصیص داده است.

وی افزود: در گذشته قانونی در مجلس تصویب شد که طبق آن اساتید دانشگاه می توانستند اقدام به تشکیل شرکت کنند این امر باعث شد استادان دانشگاه همراهی کنند و در حال حاضر ۸ هزار شرکت در حوزه دانش بنیان فعال می باشند. این امر حاکی از آن است که ایران درون مرزهای دانش حرکت می کند و اقتصاد دانش نیان در این کشور شکل گرفته است اگرچه در حال حاضر معادل یک سوم بودجه عمومی دولت می باشد.

وی گفت: قانون جدید دیگری با ۲۰ ماده در مجلس تصویب شده است که تمام موانع بانکی و بیمه ای و گمرکی و مالیاتی و بورسی را برای شرکت های دانش بنیان حذف نموده است. ۴۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز از محل تعرفه های واردات ماشین آلات کشاورزی به صندوق های نوآوری و شکوفایی اختصاص یافته که به این شرکت ها تعلق می یابد.

منادی مهم ترین مزیت شرکت های دانش بنیان را بحث بهره وری دانست و بیان کرد: بخش کشاورزی باید بهره وری بالایی داشته باشد. واقعیت این است که کشور در حال حاضر از نظر مکانیزاسیون دچار مشکل است. از طرفی در تمامی برنامه های 5 ساله رشد اقتصادی 8 درصد در نظر گرفته می شود که یک سوم آن از محل بهره وری است و شرکت های دانش بنیان مهمترین محل افزایش بهره وری می باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و ترویج کشاورزی گفت: بخش کشاورزی برای موفقیت باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کرده و تجربه را به دانش تبدیل نماید. تامین غذای ۸ میلیارد نفر جمعیت کره زمین چالش بزرگی است که در درون کشور نیز اگر بتوانیم به این امر فائق آییم هنر بزرگی انجام داده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار