دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به تفاهم‌نامه این شورا با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد، گفت: یک‌هزار کارفرما برای جذب این افراد اعلام آمادگی کرده‌اند که بهبودیافتگان بعد از خروج از مرکز ماده ۱۶ به این واحدها معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 07 March 2023

به گزارش تابناک تبریز، امیر رنجبر عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از ابلاغ طرح نوروزی ستادکل مبارزه با مواد مخدر درخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد: هدف از این طرح، ارتقای اقدامات پیشگیرانه، افزایش احساس امنیت عمومی و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان در زمینه تبعات مصرف مواد اعتیادآور و انتشار محتوای جذاب، کاربردی و اثرگذار در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد و همچنین استفاده از ظرفیت‌های تعاملی بین دستگاه‌ها ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این طرح است.

رنجبر خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله‌ای نیز پاکسازی و سالم‌سازی معابر از وجود معتادان متجاهر و مناطق آسیب‌زا از حضور خرده‌فروشان، کنترل محورهای مواصلاتی، پایانه‌های مسافری، مراکز خرید و مراکز گردشگری برای پیشگیری از تردد معتادان و خرده‌فروشان و عدم رهاسازی معتادان از مرکز ماده ۱۶ در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه این شورا با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد، گفت: یک‌هزار کارفرما برای جذب این افراد اعلام آمادگی کرده‌اند که بهبودیافتگان بعد از خروج از مرکز ماده ۱۶ به این واحدها معرفی می‌شوند.

وی همچنین از آغاز اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله خلیل‌آباد تبریز، اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرکز ماده ۱۶ بانوان، راه‌اندازی ۳ واحد گرمخانه در شهر تبریز برای اسکان افراد کارتن‌خواب، نوسازی امکانات و تجهیزات مرکز ماده ۱۶ و تشکیل کمیته استانی مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار