اختصاصی تابناک
آقای سینا طباخ مقام اول مسابقات بین المللی قرائت قرآن در شب میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) در تحریریه تابناک آذربایجان شرقی حضور یافته و به گفت و گوی صمیمانه با خبرنگاران تابناک پرداخت.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶ 08 March 2023

 

تابناک: عوامل موفقیت خود را بیان نمایید

اول لازم میدانم اعیاد شعبانیه و بخصوص عید بزرگ نیمه شعبان را خدمت تمام مردم عزیز تبریک عرض نمایم.
بنده از کودکی در محضر قرآن بوده ام و عوامل زیادی در این موفقیت نقش داشته اند اول عنایت پروردگار و بعد لطف اهل بیت (ع) و کمک پدر و مادرم بخصوص مادرم که ۱۵ سال پا به پای من در این راه آمدند و دو سال طول کشید تا بتوانم حافظ کل قرآن بشوم و زحمات زیادی در این راه کشیدم و همچنین موسسه قرآن و عترت نور با مدیریت استاد حسین خرازیان تاثر بزرگی در این راه داشتند و باید تاثیر وجود چنین بستری در جمهوری اسلامی ایران را هم یادآور شوم.

تابناک: چندین سال بود که تبریز در این رده مقامی کسب نکرده بود دلایل آنرا در چه میدانید؟
از سال ۸۲ که آقای زارعان که این رتبه را کسب کرده بودند دیگر از استان ما کسی موفق به کسب این رتبه نشده بود که بنده نائل به این مقام شدم.
به سبب وجود اساتید بزرگ همچون استاد زارعان و غفران نیا در زمینه حفظ پیشرفت های زیادی داشتیم که باید در زمینه قرائت نیز این اتفاق بیافتد.
در بحث حفظ قرآن در سطح استان مشکل خاصی نداریم اما در مسئله قرائت قرآن یک سری مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم توسط اساتید و بزرگان قرآنی آن مشکلات نیز حل و برطرف شود.
اگرچه بسیاری از اساتید قرائت قرآنی کشور به استان می‌آیند اما باید برنامه ریزی دقیق شود تا با حضور آن ها بهره‌وری بهتر انجام شود.

تابناک: چگونه میتوان وجود استعداد های برتر قرآنی استانی را بهتر شکوفا کرد؟
اگرچه امروزه تمایل جوانان به قرآن و نماز کمتر شده اما همچنان این ظرفیت قرآنی در استان ما در میان جوانان بیشتر است.
مهم ترین نکته در جذب به قرآن، جذابیت قرآن است که آن را باید به مردم الخصوص جوانان نشان دهیم.
رهبر معظم انقلاب در جمع قاریان و حافظان قرآن کریم فرموده اند که در سطح کشور جلسات استماع قرآن برگزار شود و مردم بیایند و فقط به قرائت قرآن گوش فرا دهند.
پیشنهاد بنده این است که چهره های شاخص قرآنی معرفی شوند تا جذابیت قرآن تبیین شود که طبیعتا اگر جذابیت قرآن مشخص شود، جوانان به سمت و سوی قرآن خواهند آمد.

تابناک: علاوه بر فعالیت قرآنی، به چه کاری مشغول هستید؟
دانشجوی کارشناسی رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی بودم که اخیرا به اتمام رساندم و در آزمون اخیر نیز شرکت کردم؛ در کنار تحصیلات و مسابقات مشغول به تدریس حفظ تخصصی قرآن هستم که به لطف خدا تا به امروز ۱۰ نفر را در این مسیر همراهی کرده‌ام.

تابناک: در آخرین پست اینستاگرام خود فرمودید که دیگر در مسابقات شرکت نمیکنید، لطفا در این باره توضیح فرمائید.

مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران که در واقع معتبر ترین و مهم ترین مسابقه جهان میشود نام برد، یعنی حافظی در این مسابقات شرکت میکند که در سطح استانی و کشوری و حتی از کشور های مختلف است که این ارزش این مسابقات را بالا می‌برد و از این سطح بالاتر در مسابقات نداریم؛ اولا محدودیتی که از جانب سازمان اوقاف وجود دارد این است که کسی که نفر اول مسابقات بین المللی میشود، قانونی وجود دارد که نمی‌تواند تا سه سال در مسابقات شرکت کند که استنباط بنده این است که کسی که در این مسابقات شرکت کرده و نفر اول میشود، دیگر نیازی نیست که دوباره در این مسابقات شرکت کند.
باید فرصت را برای سایر شرکت کنندگان باز بگذاریم و نباید باعث محدودیت برای دیگران شویم.

تابناک: میتوانید در مورد حمایت ها در این زمینه بفرمائید.

در بحث حمایت و پشتیبانی جامعه قرآنی میتوانم عرض کنم که این رتبه ای که بنده در مسابقات کسب کرده ام الحمدلله خیلی خوب بود و میتوانم عرض کنم که قبل از اعزام حمایت هایی شد، چه در مسابقه و چه در زمان بعد از مسابقه حمایت هایی در اعم از استقبال و تجلیل انجام شود خصوصا از طرف امام جمعه محترم تبریز و سایر مسئولین که حتی در نماز جمعه هم از حقیر تجلیل شد.
سایر مسئولین خصوصا عوامل سازمان اوقاف یه ویژه حاج آقا حسینی (مدیر کل سازمان اوقاف استان) بزرگوار در این حوزه زحمت بسیار کشیدند و محبت ایشان شامل حال بنده شد که بنده جا دارد از ایشان نهایت تشکر دارم.
برای تقویت جامعه قرآنی نیازمند حمایت مسئولان مربوطه این حوزه هستیم تا فضای قرآنی آماده شود و جذابیت قرآن به نحو احسن در شهر عزیزمان اعمال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :