رئیس پلیس راه تبریز_اهر: تردد خودروها در بزرگراه اهر-تبریز و سایر محورهای مواصلاتی بیش از ظرفیت جاده‌هاست و ایمنی کاربران جاده ای در بزرگراه تبریز_اهر تامین نشده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱ 31 March 2023

به گزارش خبرنگار تابناک از اهر، سرگرد ناصر پاشایی در جلسه کمیسیون ایمنی حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان اهر اظهار داشت: پلیس‌راه اهر-تبریز حوزه استحفاظی ۵ شهرستان منطقه‌ی ارسباران را پوشش می‌دهد در واقع ۴۲ درصد از کل حوزه استحفاظی پلیس‌راه آذربایجان‌شرقی در حوزه استحفاظی پلیس‌راه اهر-تبریز قرار دارد.

وی بابیان این‌که ثبت ۵ جانباخته بر اثر حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر طی ۱۵ روز گذشته آماری نگران‌کننده است، افزود: نیروهای پلیس‌راه اهر-تبریز بدون وقفه و تجربه تعطیلات نوروزی در کنار خانواده؛ به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی جهت کنترل و مدیریت بار ترافیکی سفرهای نوروزی حضور فعال و مؤثری دارند با این‌حال محورهای مواصلاتی شهرستان اهر جوابگوی حجم بالای ترافیکی نیستند.

رئیس پلیس‌راه اهر-تبریز ادامه داد: ظرفیت بار ترافیکی روزانه بزرگراه اهر-تبریز نهایتاً ۲۰ هزار تردد بوده؛ ولی عملاً روزانه بیش از ۳۰ هزار تردد این محور ثبت می‌شود. همچنین بیشترین تردد پس از بزرگراه اهر-تبریز به جاده اهر-کلیبر تعلق دارد و به تبع حوادث رانندگی سفرهای نوروزی در این ایام در جاده کلیبر اتفاق می‌افتد.

پاشایی از حضور ۲۴ تیم محسوس و نامحسوس پلیس‌راه اهر-تبریز در قالب طرح نوروزی پلیس‌راه در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی خبر داد و یادآور شد: حضور تیم‌های محسوس پلیس‌راه در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر از عوامل مؤثر و بازدارنده از وقوع حوادث رانندگی است. هرچند خواست قلبی ما این است تا هیچ‌گونه حوادث رانندگی منجر به فوت یا مصدومیت در محورهای مواصلاتی را شاهد نباشیم.

وی با اشاره به این‌که در طول سال گذشته ۶۲ فقره حادثه رانندگی منجر به فوت با ۸۰ نفر جان‌باخته در حوزه استحفاظی پلیس‌راه اهر-تبریز داشتیم، اظهار کرد: طی سال گذشته در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی پلیس‌راه اهر-تبریز ۱۱۰۴ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم شده بودند.

رئیس پلیس‌راه اهر-تبریز تصریح کرد: متأسفانه سال گذشته ۳۲ فقره حادثه رانندگی منجر به فوت تنها در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر داشتیم، که تنها ۱۴ نفر از همشهریان و هم‌وطنان در حوالی گردنه‌ی گویجه‌بئل بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، این موضوع به مسئولان ذی‌ربط اخطاری است تا دوبانده کردن گردنه‌ی گویجه‌بئل که جزو نقاط حادثه‌خیز بوده را در اولویت کاری قرار دهند.

سرگرد پاشایی ابراز داشت: با وجود تبلیغات گسترده برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز، هنوز ایمنی این بزرگراه جهت تردد کاربران تأمین نشده است، از طرفی دوربرگردان‌های بزرگراه اهر-تبریز تا خواجه فاقد گاردریل و علائم است پروژه زمانی تکمیل می‌شود که تردد برای کاربران ایمن‌سازی شده باشد.

وی با ذکر این‌که دستگاه‌های دخیل در امر مدیریت ترافیک در حوزه عمل به وظایف قانونی کم‌لطفی می‌کنند، گفت: منصفانه نگاه کنیم آیا مدیریت ترافیک تنها وظیفه پلیس است! طبیعتاً سازمان دارای وظیفه در امر ترافیک تنها پلیس نیست بلکه ۳۱ دستگاه در موضوع ترافیک وظیفه مشخص دارند اما در عمل به وظیفه فقط پلیس‌راه در میدان حضور دارد.

رئیس پلیس‌راه اهر-تبریز خواستار ایمن‌سازی محورهای اهر به مشگین‌شهر، کلیبر و ورزقان در راستای کاهش حوادث رانندگی شد و گفت: از مسئولان استانی درخواست دارم تا برای کاهش حوادث رانندگی؛ دوبانده کردن محورهای مواصلاتی اهر به مشگین‌شهر، کلیبر و ورزقان یا حداقل تعریض و ایمن‌سازی جاده‌ها را در دستور کار قرار دهند. حراست از جان و مال مردم بزرگترین خدمتی است که می‌توان انجام داد.

پاشایی بر ضرورت نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار