رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در حوزه شناسایی طرح دعوی و قلع و قمع و تغییر کاربری‌های غیرمجاز گفت: در رابطه با شناسایی تغییرکاربری غیرمجاز ۴ هزار و ۳۰۰ مورد شناسایی شد که مساحت این اراضی ۱۶۱ هکتار است.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 01 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، موسی خلیل‌اللهی در رابطه با آمار مربوط به میزان اراضی ملی و منابع طبیعی اعاده شده در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: مساحت اراضی اعاده شده در سال گذشته هزار و ۷۱ هکتار بوده که ارزش مالی آن بیش از ۳ هزار و ۹۲۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان است.

وی در رابطه با عملکرد مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در حوزه شناسایی طرح دعوی و قلع و قمع و تغییر کاربری‌های غیرمجاز گفت: در رابطه با شناسایی تغییرکاربری غیرمجاز ۴ هزار و ۳۰۰ مورد شناسایی شد که مساحت این اراضی ۱۶۱ هکتار است. 

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در بحث قلع و قمع اجرا شده احکام صادره، ۸۸ مورد حکم به مساحت کل ۴ هکتار اجرا شد. همجنین در بحث قلع و قمع به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ نیز ۷۱۱ مورد حکم اجرا شد که مساحت این موارد نیز ۱۰.۵ هکتار است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) در سال ۱۴۰۱، گفت: تعداد قطعات جانمایی شده ۳۰۴ هزار و ۶۰۲، مساحت قطعات جانمایی شده ۱۳۷ هزار و ۵۷۳ هکتار، تعداد قطعات تثبیت شده ۵۹ هزار و ۱۹۰ مورد، مساحت قطعات تثبیت شده ۳۹۵ هزار و ۵۱۰ هکتار، تعداد قطعات سند دار ۵۲ هزار و ۸۱۵ مورد، مجموع مساحت قطعات سنددار نیز ۴۴۵ هزار و ۳۶۷ هکتار است.

خلیل الهی تصریح کرد: در خصوص صدور اسناد مالکیت ملی و دولتی تحت تولیت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، حسب اعلام رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، استان آذربایجان شرقی جزو ۱۰ استان پیشرو بوده و پس از استان گلستان، دومین استان در کشور از این حیث است. 

وی افزود: در رابطه با اراضی زراعی و باغی استان آذربایجان شرقی نیز با توجه به حجم گسترده اراضی کشاورزی در این استان که سومین استان از حیث مساحت اراضی زراعی و باغی در کشور است و از طرفی کثرت قطعات کشاوری با متراژ‌های پایین در مقایسه با سایر استان‌های کشور، خوشبختانه در بحث جانمایی و تثبیت و صدور اسناد قطعات زراعی و باغی، تعداد ۳۷ هزار و ۲۲۶ قطعه به مساحت ۱۴۲ هزار ۲۶ هکتار جانمایی، تثبیت و سند مالکیت صادر شده است، که میزان ۱۱۳ هزار و ۹۸۲ هکتار به تعداد ۱۳ هزار و ۲۶ قطعه در سال جاری اتفاق افتاده و در حدود ۴۷۳ درصد از نظر هکتار افزایش داشتیم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در رابطه با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این رابطه موجودی اول دوره، ۲۰۴ مورد، ورودی طی دوره ۴۴۷ مورد، خروجی طی دوره ۵۰۶ مورد، مانده آخر دوره ۱۴۵ مورد و همچنین ورودی سراسری نیز ۴۰۳ مورد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار