فرماندار اهر، از خسارت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی سرما به باغات این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۱۰۹۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 08 April 2023

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، ابوالفضل غنی زاده در جلسه شورای مدیریت بحران اقتصاد کشاورزی اهر با اعلام این خبر گفت: در سرمازدگی اخیر به ۶ هزار و ۱۹۴ هکتار از باغات شهرستان اهر با ۱۱ نوع میوه خسارت سنگینی وارد شده است.

وی از برآورد خسارت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات شهرستان اهر توسط ارزیابی کارشناسان جهاد کشاورزی و شورای مدیریت بحران خبر داد و افزود: گروه‌های ارزیابی باغات را از نظر خسارت سرمازدگی بررسی و میزان خسارت را ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کردند.

غنی زاده با بیان اینکه گزارش کارشناسی خسارت سرمازدگی به باغات شهرستان اهر به استانداری و جهاد کشاورزی استان جهت پیگیری ارجاع شده است، یادآور شد: شهرستان اهر در حدود ۴۸ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۰۰۰ هکتار اراضی باغی دارد از مجموع سطح اراضی زراعی و باغی؛ ۳۰۰۰ هکتار از باغات و ۲۶۶۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان اهر تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

غنی زاده بر لزوم حمایت وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی از کشاورزان خسارت دیده اهری تأکید کرد و گفت: عمده خسارت سرمازدگی در باغات سیب درختی شهرستان اهر بوده، این در حالی است که سالانه به طور میانگین ۲۵۰ هزار تُن سیب در باغات اهر برداشت می شود.

وی تصریح کرد: با این سرمازدگی شاید باغداران نتوانند ۵۰ هزار تُن سیب درختی برداشت کنند و این مسئله نشانگر تضعیف معیشت کشاورزان بوده که منجر به کاهش تولید محصولات باغی خواهد شد.

فرماندار اهر با تأکید بر اینکه اقتصاد کشاورزان و به تبع شهرستان اهر وابسته به بخش کشاورزی و دامپروری است، خاطرنشان کرد: خسارت سرمازدگی به باغات شهرستان اهر که طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بیشترین خسارت سرمازدگی بین شهرستانها مربوط به اهر است، در حقیقت به اقتصاد شهرستان اهر خسارت هنگفتی وارد کرده و اگر از کشاورزان حمایت نشود از نظر معیشتی و درآمدی دچار مشکلاتی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار