نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت : تمامی نهادهایی که در مساله حجاب مسئولیت دارند در کنار علما و هیئات مذهبی باید به امر حجاب توجه ویژه داشته باشند .
کد خبر: ۱۰۹۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 09 April 2023

به گزارش خبرنگار تابناک از مراغه، امام جمعه مراغه در جمع علما و روسای هیئت های مذهبی شهرستان مراغه گفت: شعیان در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله خود سختی ها و ظلم های فراوانی را متحمل شده است ، اما در هیچ برهه ای مراسمات روضه اهل بیت عصمت و طهارت تعطیل نشده است .

 

آیت‌الله پورمحمدی افزود : در زمان رضا شاه که خفگان گسترده ای حاکم بود و به زور اسلحه و گلوله به دنبال برداشتن حجاب از سر زنان این مملکت بودند ، حیا و غیرت دینی مردم هرگز اجازه نداد نقشه های دشمنان عملی شود .

 

وی با اشاره به اینکه پشت این قضایای اخیر کشف حجاب دست های کثیف دشمنان پنهان شده است تصریح کرد : تعداد کثیری از این کسانی که اقدام به کشف حجاب می‌کنند فریب خورده اند .

 

وی خاطرنشان کرد : به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، مسئله پوشش و حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی .

 

وی ادامه داد : هر نهادی که در مساله حجاب مسئولیت دارند به خصوص قوای سه گانه باید به وظیفه خود عمل کنند.

 

وی اضافه کرد : جای تشکر دارد که در این اواخر دولت در این زمینه به طور جدی ورود کرده است و بیانیه هایی را صادر کرده است که انتظار می رود بیشتر از این نیز مورد توجه قرار بگیرد .

 

وی تاکید کرد : در کنار دولت ، علما ، مجموعه های فرهنگی و هیئات مذهبی نیز وظیفه دارند و نباید از کنار این مساله بی تفاوت رد شوند و باید به تکلیف شرعی خود عمل کنند .

 

وی در پایان گفت : در این خصوص این نکته مهم نیز مورد توجه قرار بگیرد که نباید به طور افراطی عمل کرد و با برخی رفتارهای تند باعث سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :