مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از بهره مندی دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر(۸۵ درصد) از جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت خبر داد و گفت: این جمعیت که جزو سه دهک پایین جامعه تلقی می‌شوند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 18 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، وحید مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بالغ بر ۹۰ درصد هزینه‌های بستری آن‌ها در مراکز درمانی دولتی از سوی بیمه پرداخت می‌شود و حتی در برخی از صندوق‌های حمایتی مثل صندوق روستاییان و بیمه همگانی این رقم به ۹۵ درصد می‌رسد و در بخش سرپایی نیز ۷۰ درصد تعرفه دولتی را بیمه پرداخت می‌کند.

وی در ادامه از اجرای طرح پرداخت هزینه اهدای کلیه از فرد زنده خبر داد و افزود: تعداد ۲۰ نفر از اهدا کنندگان در سال گذشته مبلغ ۴۰ میلیون تومان دریافت کردند.

وی از اعطای تسهیلات به بیماران خاص خبر داد و گفت: تسهیلات سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد برای بیماران صعب العلاج پرداخت می‌شود که تاکنون از ۱۶۰۰ متقاضی این وام تعداد ۱۱۷۰ نفر در مجموع ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مجیدی هم‌چنین با اشاره به پرداخت هزینه به برخی بیماران در قالب خسارات متفرقه، اظهار کرد: برای ۱۰۷ نوع بیماری در قالب پرداخت خسارت متفرقه هزینه‌هایی پرداخت می‌کنیم که در این راستا تاکنون ۱۴۹۵ پرونده با هزینه ۱۵ میلیارد تومان پذیرش شده که پس از بررسی تعداد ۱۰۰۰ پرونده در مجموع مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به این بیمه شدگان پرداخت شده است.

وی افزود: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سال گذشته با اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومان تاسیس یافته که یکی از مهمترین خدمات بیمه سلامت به شمار می‌رود. هدف از تاسیس این صندوق نیز حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص است که بر اساس اعلام و توافق با وزارت بهداشت، تعداد ۵۷ نوع بیماری خاص در این صندوق حمایتی جای می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :