مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری به‌صورت منطقه‌ای و ملی در ۱۲ شهرستان استان طی سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 01 June 2023

به گزارش تابناک تبریز،  سیدمحمدحسین بلاغی در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران با اشاره به توسعه متوازن جغرافیایی از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری به‌صورت منطقه‌ای و ملی در ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی طی سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: بهترین جشنواره فرهنگی و هنری، جشنواره‌‌هایی است که نگاه ملی و منطقه‌ای داشته باشد.

وی در ادامه از پیگیری اخذ مجوز برای برگزاری جشنواره بین‌المللی عاشیقلار در شهرستان اهر خبر داد و افزود: در این راستا طرح این جشنواره به میزبانی اهر برای اخذ مجوز و تأمین منابع مالی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گردیده است که امیدواریم بزودی به نتیجه برسد. 

بلاغی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان اهر در خصوص رشد رویدادهای فرهنگی و هنری گفت: برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران و سومین دوره جشنواره سراسری عکس سال ارسباران نشان از وجود ظرفیت هنری و بستر مناسب رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان می‌باشد که باید بیشتر تقویت گردد. 

وی، پرداختن به مسائل اجتماعی، جوانی جمعیت، تحکیم بنیاد خانواده، زیست عفیفانه، عفاف و حجاب و محیط زیست و در راس آن امیدآفرینی را  از مسائل مهم در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری عنوان کرد.

ابوالفضل غنی‌زاده، فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه متذکر شد: شهرستان اهر در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران میزبان گروه‌های نمایشی خارجی و داخلی در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و آیینی سنتی خواهد بود. 

وی در ادامه از عوامل اجرایی جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران خواست هرچه سریع‌تر نسبت به انتشار فراخوان‌ها در جهت تسریع روند برگزاری این جشنواره‌ها اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار