نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره اینکه عاشورا برای تمام جامعه الگو دارد وفرصتی مناسبی برای آموختن سبگ زندگی است، گفت: تمام مشکلات کلان استان را بنده در سفر ریاست جمهوری اشاره کردم و در این استان تنها 10 درصد اب‌های سطحی مهار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 16 October 2015


به گزارش تابناک مازندران از ساری، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری اظهار داشت: محرم امام حسین(ع) محرم الگو و اسوه است و در ایام محرم باید علاوه بر حفظ صورت عاشورا سیرت عاشورایی نیز پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه عزاداری و مرثیه سرای سنت عاشورا است، افزود: این تنها کافی نیست سیره عاشورا را باید در ایام محرم حفظ کنیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مجموعه عاشورایی مجموعه کامل برای تمام اقشار جامعه است و شما نمی توانید در جامعه حسینی مقتدا و اسوه نداشته باشند.
وی، بر لزوم عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و تصریح کرد: متاسفانه ما به شعار اکتفا کردیم و این شکل به مدگرایی وابسته شدیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه رزمندگان و شهدای اسلام  در هشت سال دفاع مقدس با الگو برداری از عاشورا حماسه جاوید را خلق کردند، تصریح کرد: عاشورا برای تمام جامعه الگو دارد وفرصتی مناسبی برای آموختن سبگ زندگی است.
طبرسی، با بیان اینکه در نماز جماعت و در مراسم عزاداری به یاد سالار شهیدان حزن و اندو داشته باشید، بیان کرد: باید عزاداری‌ها را زیاد و در مراسم عزای سرور و سالار شهیدان شرکت داشته باشیم و شهرستان ساری از این جهت پیشگام است.
وی، با اشاره به اینکه نفس همراه با اندوه و حزن در ایام محرم تسبیح است، افزود: محرم و سفر را باید نگه داریم چرا که اسلام را زنده نگه داشته است.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اساس نهضت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است.
طبرسی با بیان اینکه استان مازندران مساجد و اماکن مذهبی بسیاری دارد و گفت: دریا در استان مازندران متولی می‌خواهد و برای نظافت، امنیت و فرهنگ  دریایی مازندران باید چاره اندیشی شود.
وی به سفر هئیت دولت به استان مازندران اشاره کرد و گفت: سفر خوبی بود ولی ان خواسته‌های که مردم داشتند همه انها فعلا عملی نیست چرا که قیمت نفت کاهش یافته و دولت دستش بسته است.
نماینده ولی فقیه در مازندران به چرایی عدم سرمایه گذاریی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: تمام مشکلات کلان استان را بنده در سفر ریاست جمهوری اشاره کردم و در این استان تنها 10 درصد اب‌های سطحی مهار می‌شود.
وی، با بیان اینکه منطقه ازاد اقتصادی پیشنهاد شد و باید بررسی شود، تصریح کرد: در منطقه آزاد تولیدات باید به خارج صادر تا اقتصاد حرکت کند نه اینکه محصولات را وارد کنیم و به صورت دلالی به فروش برسانیم.
طبرسی ضمن گرامی‌داشت هفته تربیت بدنی گفت: ورزش از ضروریات بوده و باید ورزش را در برنامه‌های زندگی خودمان در اولویت قرار دهیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار