کد خبر: ۱۸۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 20 February 2016
ابتداخودتان را معرفی کنید ؟

دکتری شیمی دارم از دانشگاه تبریز و عضو هیئت نانوتکنولوژی دانشگاه ارومیه هستم.

هدف شما از کاندیداتوری مجلس چیست؟

شرایط اجتماعی اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان و بیش از آن بانوان تبریزی ، عزم بنده را جزم کرد تا در این عرصه ورود کنم.
متاسفانه وضعیت بانوان و جوانان با وضعیت آرمانی فاصله بسیاری دارد.هر چند در بسیاری از بخش ها مشکلات اساسی زیادی داریم اما مشکلات بانوان مضاعف است.
بعنوان مثال تبعیض های جنسیتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و یا مشکلات اسفناک بانوان مانند سرپرست خانواده.
 مشکل فقر از یکسو و مشکلات هنجاری جامعه از سوی دیگر سبب می شودتا به این جمع بندی برسیم که اصول 20 و 21 قانون اساسی دچار مشکل در اجرا گردیده است.

برنامه شما در مجلس چه خواهد بود؟

بالتبع حضور در فراکسیون بانوان می تواند بسترساز حرکت در جهت تحقق این اصول باشد. اما یادمان نرود که مسائل زنان ، صرفا تک بعدی نیست و اغلب ناشی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه است. اشتغالزایی رادر اولویت کاری خود برای بانوان قرار خواهم داد.
البته در این زمینه نیز معتقدم از فسادستیزی باید شروع کنیم. چراکه اغلب مشکلات اقتصادی ما وابسته به راندمان پایین دستگا ههای اجرایی است . خیلی از کارخانجات با این وضعیت کار می کنند و در هنگام خصوصی سازی نیز فساد موجود آن را به سمت خودمانی سازی سوق می دهد که تکرار همان چرخه معیوب است.
برای بانوان تبریزی ، بزرگترین کمک ، یادآوری ارزش آنهاست. تبریز و بانوان توانمند آن نقش بزرگی در تاریخ داشته اند. زینب پاشاها درصدر مشروطه را ببینید که یک مثال بسیار گویا است. اما متاسفانه امروز با مشکل بزرگی بنام مشارکت هراسی مواجه شده ایم. بطوریکه باوجود این همه زنان توانمند ، شرایط عدم مشارکت به گونه ای است که از تهران برای تبریز، کاندیدای سفارشی می فرستند.
این برازنده تبریز نیست. البته یک بار یک اشتباه محاسباتی صورت گرفت وآن خانم از بم آمد و رای گرفت، اما به گمانم یک بار گزیده شدن کافی است.


گرایش فکری شما چیست؟

بنده خودم را  نمی خواهم وابسته محض جریانهای سیاسی کنم. تشریک اعتقادی وجود دارد و می تواند باشد. مثلا بخشی از افکار انسان با اصلاح طلبان یکی باشد و یا در بخشی با اصولگرایان احساس قرابت کند. من فکر میکنم رویه اعتدال به همراه عدالت مشی درستی باشد. بهرحال هردوجریان سیاسی عمده کشور خوبی ها  و بدی های خود را دارند. میشود از بین این ها نقاط قوت آن ها را تبلیغ و تایید کرد و منتقد نقاط ضعف آنها شد.
بنابراین سعی میکنم مستقل از وابستگی به قدرت حزبی و جریانی فکر کنم و هزینه های حماقت های جریان ها را نپردازم. چراکه ساختار حزبی مسنجمی وجود ندارد.حتی مرام جریان هم نداریم ما. بعنوان مثال رای دادن کرابسچی به موسوی در سال 88 علیرغم اینکه رییس ستاد کروبی بود.

با این اوصاف چرا در لیست اصلاح طلبان و یا اعتدالیون قرار نگرفتید؟

بنده افکارم را در معرض هر دو جریان قرار دادم اما پذیرفته نشدم. یک علت آن شاید صراحت بنده در انتقاد به هر دو جریان بوده باشد. البته به نوعی خدا را شاکرم که در این لیست ها نیستم.

چرا؟

 چون ظاهرا در این لیست ها ، لیست ها زینت افراد شده اند.افرادی وجود دارند که در جلسات هماهنگی و مصاحبه بعضا خوابشان می برد و بعضا چند بار سخن را تکرار می کردند اما فعل جمله را نمی توانستند ادا کنند.
یکی از خانم ها هم بیشتر از کلمات فارسی در صحبت خود استفاده می کرد و کاملا معلوم بود با یک دید نفع گرایانه و بر اساس یک سری  معادلات ناصواب و رانتها به جلسه آمده است.



چه مقدار به موفقیت خود امیدوارید؟

همین که در این عرصه شرکت کردم سیار حائز اهمیت است. با بافت های سیاسی شهر از نزدیک آشنا شوم و گره های سیاسی و اقتصادی جامعه را لمس کنم بسیار ارزشمند است. تنها در این مواقف است که می توانید با این نگرش های اصیل با مردم صحبت کنید به مناطق کم برخوردار بروید و آه مظلومان را لمس کنید بدون اینکه قصد تحقیرشان را داشته باشی .
این آغاز راه بنده است. همین که آغاز کرده ام احساس موفقیت می کنم  ومیدوارم بتوانم اعتماد مردم را هم جلب کنم و در مجلس قدم مهمی برای ارتقای وضعیت بانوان و جوانان بردارم.
تعداد آرای اکتسابی ام را  ملاک موفقیتم نمی دانم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
عالی واقعا بانوان ما نیاز به کاندیدای فارس ندارن تا کی ما رو نفهم حساب خواهند کرد یک بار به شایق دادیم بس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
وقتی کاندید بومی نداریم باید از ظرفیت بانوان غیر بومی ساکن در شهر استفاده کنیم. به نظرتون خانوم آهور چقدر وزن سیاسی داره؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :