کد خبر: ۱۹۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷ 05 March 2016
به گزارش سرویس اجتماعی تابناک تبریز، همین چند روز پیش بود که شهردار محترم کلانشهر تبریز در تلویزیون خبر از درختکاری یک میلونی در تبریز خبر داد.

خبری بسیار مسرت بخش که امیدها را برای احیای آنچه تبریز برای تنفس بدان سخت نیازمند است ، زنده کرد. اما براستی چرا در کنار هر خبر مسرت بخش بایستی وقایعی به چشم خبرنگاری ما بیاید که رونق کورسوی امید را کم رنگ نماید.

پارک جنگلی صائب تبریزی

این پارک جنگلی در منطقه ای بسیار مناسب در ورودی تبریز واقع شده است و هر ساله بخصوص در ایام نوروز پذیرای هزاران مسافر برون و درون استانی تبریز است. اما افسوس که مشاهدات حاکی از تخریب بخشی از این زیست بوم ارزشمند به بهانه ساخت و ساز مراکز خدماتی شهرداری منطقه 2 بوده است .

ساخت ملک شخصی

در گوشه ای دیگر از این پارک جنگلی ساختمان های شخصی ساز نیز مشاهده می گردد که ظاهرا با پیش روی در منطقه حصار شده پارک جنگلی صورت گرفته است. البته احتمالا نیز آن ملک ها شخصی بوده و ساخت وسازها با مستندات قانونی انجام پذیرفته باشند. اما به هر حال به نظرسئوالی می رسد که اگر این ملک ها شخصی بوده چرا فنس کشی شده بوده اند ؟
البته ساخت و ساز مراکز خدماتی امری مناسب است اما ای کاش تدبیری اتخاذ می گردید تا از قطع درختان آن پارک ممانعت می شد.

در ضمن با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز ، ساخت و ساز صورت گرفته موجب ایجاد فضای نا امنی برای تردد عابرین و مسافران در بخشی از محدوده پارک جنگلی گردیده است که امیدوار است به منظور جلوگیری از حادثه ناگوار ایمن سازی محیط با سرعت بیشتری صورت پذیرد.
خبرنگار تابناک تبریز با حضور در محل پارک و مصاحبه با چند مجاور پارک مطلع گردیده است که واگذاری ها توسط شرکت تعاونی مسکن شهرداری تبریز صورت پذیرفته ، بنابراین به نظر می رسد این شرکت ملزم به باز تعریف محدوده پارک جنگلی است تا مانع از ایجاد شائبه های جدی در میان مجاورین این محدوده ارزشمند جنگلی گردد.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
با تشکر فراوان از این رصد موشکافانه. من خیلی متأسف شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
حیف طبیعت به این زیبایی نیستکه واسع یک ساختمان خراب شد!
اسکندرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
لطفأ اين نظر منو منتشر کنيد! بنده دو سال قبل ميخواستم خونه کلنگيمون رو از نو بسازم دوتا درخت کاشته بودم جلو در تو کوچه! ناچار شدم يکيشون رو قطع کنم تا در پارکينگ رو بزارم بعد شهردارى و محيط زيست اومدند بهم توقف کار دادند و گفتند بايد ديه درخت رو بدم!!! منم پرداخت کردم! اما موندم الان خود شهردارى اينهمه درخت رو با چه مجوزى قطع کرده!
نقی سار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
این حرکت شهرداری منو یاد یک سریال نوروزی یا رمضانی انداخت که یک پیر زن بود و اصطلاحش این بود که تو جیب مارو نزن پیشکش...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :