کد خبر: ۲۱۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 26 April 2016
با تشکر از تشریف فرمایی جنابعالی به تحریریه تابناک تبریز و عرض تبریک راه یابی  حضرتعالی به مرحله دوم انتخابات اگر اجازه بدید گفتگویمان را آغاز کنیم.

 پیگری های 10 ماهه حضرت عالی درباره  فساد در فوتبال به کجا رسیده است ؟

بنده همیشه پیگیرمسائل مربوط به تیم های فوتبال استان بوده ام. بعد از اتفاقات دیدار نفت و تراکتور پیگیری خود را تشدید کردم .

پیرو پیگیری های اولیه ای که در مورد احقاق حق تیم شهرداری تبریز داشتیم ، برداشت ما این بود که نمی خواهند سه تیم از تبریز در لیگ برتر باشد و چندی نکشید که مشاهده کردیم استدلال ما درست بوده است .
بعد از اتفاقات دو فصل پیش برای شهرداری تبریز، در جلسه ای که با حضور اعضای کمسیون اجتماعی مجلس با اعضای فدراسیون فوتبال پیگیر احقاق حق شهرداری بودیم که مسئول کمیته اخلاقی فدراسیون فوتبال حرف مبهمی زد و  مطرح کرد که شما برای داشتن دو تیم در لیگ برتر فکر کنید و سه باشگاه برای تبریز زیادی است!

 بعد  از حرف علیپور به کفاشیان گفتم، شنیدید مسئول کمیته اخلاقی شما چه گفت و رئیس فدراسیون (کفاشیان)خودش را به کوچه علی چپ زد و گفتند من که نشنیدم.

من بعنوان نماینده تبریز و آذربایجان از کفاشیان سوال کردم معنای این حرف که شما به دو تیم در لیگ برتر فکر کنید چیست ؟

در این حوالی ها بود که قضیه تراکتور و نفت اتفاق افتاد و  ما در مجلس به صورت جدی واکنش نشان دادیم و دو اقدام موثر در این زمینه صورت گرفت. یکی تهیه و ارائه گزارشی به کمسیون های فرهنگی و اصل 90  و دیگری درخواست تحقیق و  تفحص از  فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در صحن مجلس انجام گرفت.
 
بعد از بررسی مدارک و اسناد اولین گزارش کمسیون اصل 90 بصورت کتبی نوشته شد و یک رونوشت آن را به دستگاه قضایی تحویل دادیم و قرار شده است  که یک بخشی از این گزارش را به فیفا بفرستیم و اگر چه امیدی به رسیدگی فیفا نداریم زیرا در خود فیفا نیز تخلفاتی انجام شده است و در صورتی که فیفا هم  به مسئله شکایت ما توجه نکند ما  مدارک و اسناد را به دادگاه های بین الملی تحویل دهیم  و علیه فیفا اعلائم جرم نماییم.

این گزارش به نظر من کافی نبود و باید عمیق تر به مسائل فساد در فونبال رسیدگی شود بعبارتی با برخورد  و محرومیت 2 یا 3 جلسه ی داور بازی این مشکل قابل حل نیست و  این مسئله باید به صورت ریشه ی حل شود. و در صورتی که مسئله فساد در فوتبال ما برطرف نشود وضع و اوضاع همینطوری است.فسادهای فوتبال مزید برعلتی شده است که ما در کشور میلیاردها پول خرج فوتبال می کنیم ولی در بازهای آسیایی و المپیک یک مقام درست و حسابی نداریم.


 عضو کمسیون اجتماعی مجلس در جواب خبرنگار تابناک مبنی براینکه  "آیا از اینگونه گزارشات در مورد جریانات بازی تراکتور و نفت به نتیجه ی ملموسی دست یافتید  ؟"

 بله. باتوجه به مدارک و اسناد موجود- به نظر من موارد پیش آمده در بازی فصل گذشته تراکتور –نفت که موجب از دست رفتن قهرمانی تراکتورسازان گردید –کاری عمدی بوده است.

در مورد فساد در شورا و شهرداری تبریز و دستگیری های اخیر نظرتان چیست ؟

واقعیت آن است که موضوع مفاسد اقتصادی همواره جزیی از دغدغه مردم بوده که رسیدگی به آن نیز مورد مطالبه آنها است. در گذشته گزارشاتی مبنی بر برخی زدوبندها به دستگاه های مختلف رسیده بود که انتصاب هایی از سوی برخی اعضای شورای شهر در شهرداری تبریز تحت تاثیر این زدوبندها بوده است.
وی یادآور شد: من به همه این زدوبندها آگاه بودم و طی نامه ای به دیوان محاسبات، این مسایل را گزارش کردم و درخواست داشتم که این نهاد نظارتی ورود جدی در این حوزه داشته باشد تا نظارت و ارزیابی دقیقی بر نحوه هزینه کرد شهرداری و مسایل مالی مرتبط با آن صورت گیرد .

 بعد از این مکاتبات دیوان محاسبات اعلام کرد که با توجه به اینکه شهرداری و شورای شهر دولتی نیست این نهاد نمی تواند وارد عمل شود که ما نیز استدلال هایی در قبال اظهارات دیوان محاسبات آوردیم و خواستار ورود این نهاد شدیم که در نهایت دیوان محاسبات وارد این ماجرا شد و با بررسی های خود متوجه شدند که اتفاقاتی خارج از قوانین رخ داده و در حال وقوع است .

حال باید برخورد قاطعی با متخلفان صورت گیرد تا این برخورد درس عبرتی برای افرادی باشد که به دنبال دور زدن قوانین هستند .

کمیسیون ماده 100 و کمیسیون ماده 5 عامل و منشاء فساد هستند که باید سازماندهی شود و از سوی دیگر اختیارات شورا باید کاهش یابد.

یکی از مثالهای عینی زدوبند در شورا تقسیم بندی مناطق و انتخاب شهرداران مناطق بین برخی از اعضای شورا بود که کار به آنجا رسیده بود  که مدیران میانی نیز با سفارش اعضای شورا انتخاب می شدند.
البته باید بگویم که تعدای از اعضای شورا پاکدست هستند

دیدگاه رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی  درباره مشکلات این حوزه چیست؟

در این زمینه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس را به تبریز دعوت کردیم و جلسه ی درباره صنایع دستی و مشکلات این حوزه در تبریز  برگزار کردیم. برمبنای بازدید و مشاهدات این نمایندگان از شهرک چرم تبریز –تصمیم های موثر برای این حوزه گرفته شد ولی متاسفانه هنوز به مرحله عملیاتی نرسید.

برای شفاف تر کردن موضوع مشکل صنایع چرم را برایتان توضیح می دهم. همان طور که می دانید برای تولید کفش از چرم گاوی استفاده می شود و از طرفی تولید چرم کشور تنها پاسخگوی 40 درصد از نیاز کشور است به همین دلیل باید برای رفع بقیه نیاز کفاشان باید چرم گاوی از کشورههای دیگر وارد کنیم ولی سازمان دامپزشکی کشور واردات چرم گاوی را ممنوع کرده است و دلیل این کارش را انتقال بیماری به کشور می داند.
این در حالی است که گوشت گاوی از خارج وارد می کنیم و می توانیم در کنار آن چرم نیز واردات کنیم تا هم قاچاق چرم به کشور کاهش یابد و هم با کاهش قیمت چرم این توانایی را به تولید کننده داخل بدهیم که بتواند با رقبای خارجی رقابت کند.


در حوزه درمانی استان چه نقشی ایفا کرده اید؟
من معتقد بودم که باید رشته های تخصصی در تبریز توسعه یابد . هم کادر پزشکی و دانش فنی و هم منابع سخت افزاری در استان آماده گسترش خدمات درمانی است.
تبریز می تواند نقش مرکزی در جذب توریست درمانی ایفا کند. با تلاش هایی که صورت گرفت توانستیم  6 رشته تخصصی را به تبریز بیاوریم.
برای ساخت یک بیمارستان 1500 تختخوابی با یک مرکز خیریه ای در تهران با نام مرکز خیریه ای محب به توافق رسیدیم و حتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را به تهران برای جلسه و هماهنگی ها به این خیریه بردیم اما نمیدانم چرا مشکلات در دانشگاه علوم پزشکی تبریز حل نشد.
گفتند می خواهیم بیمارستان دولتی 1000 تختخوابی در تبریز احداث کنیم که میدانید با اعتبارات دولتی نمیتوان بیمارستان را سرموقع احداث کرد.
همچنین توافق احداث بیمارستان 300 تختخوابی تامین اجتماعی را در استان گرفتیم که من پیشنهاد شهر جدید سهند را برای احداث این بیمارستان دادم که   شهرک خاوران را برای احداث این بیمارستان انتخاب کردند. به نظر من باید مراکز درمانی و خدماتی را متوازن در نقاط شهر احداث کرد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
سعيدى مصداق پايبندى به سوگند نمايندگى مردم بوده و هست. رأى به او يعنى رأى به صداقت.
پاسخ ها
جعفرزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
ایکاش چند نماینده دیگر مثل شما بودند تا حق آذربایجان در فوتبال و صنایع دستی پایمال نمیشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
اصفهان همیشه حقشو گرفته ولی ما تبریزی ها همیشه مظلوم بودیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
البته منادی هم انصافأ آدم سالمیه و از دل خود مردم. من به این دو نفر رأی میدم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
عملگرایی و صداقت انتخاب مردم تبریز خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
من اصولگرا نیستم ولی به مهندس سعیدی رأی میدم. چون درد ما فقیر فقرا را میداند. جان من فکر ما قالیبافان باش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
منطقه سهند با وجود جمعیت زیادش و مسیر طولانیش از شهر به بیمارستان دولتی نیاز داشت. چرا آخه؟مردم سهند اکثرأ مسکن مهری هستند و این نیاز به حق تو این منطقه بیشتر بود.
پاسخ ها
برموز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
کی به فکر منطقه محرومه تو این دوره زمون؟باز دم سعیدی گرم که هوامونو داشته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
سعیدی > حامیان دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
سعیدی حمایت مردمی دارد. خدا با مردم است.
علی تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
اقای سعیدی اگه راست میگین یه فکری هم به این جاده 14 ساله تبریز به سهند کنید
بخدا چون این جاده منفعتی برای هیچ کدوم از نمایندگان نداره هیچکدومش بهش رسیدگی نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
سعیدی شبانه روز در خدمت مردم بوده و خواهد بود.
نیما تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
آقای ناشناس میشه یکی دو تا از خدمات آقای سعیدی بگین ما که چیزی ندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
خوب کاش دوست عزیزمان دو نوبت مصاحبه سعیدی تو همین سایت رو بخونید تا بفهمید چه خدماتی ارائه کردند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار