کد خبر: ۲۲۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 09 May 2016
صادق خان  پسر یک راننده ی اتوبوس و وکیل  مدافع حقوق بشر و نماینده ی پارلمان از حزب کارگر در انتخابات تعیین شهردار  لندن به پیروزی رسید .
پیروزی صادق خان  در شرایطی انجام گردید که موج اسلام و مسلمان ستیزی و درگیری های نژادی اروپا را فرا گرفته است و جامعه اروپایی در حال بوجود آوردن شکاف بزرگی در فرهنگ و دین و نژاد است.
وی از معدود مسلمانانی است که در اروپای مسیحی صاحب منصب بالایی شده اند.
یک چهارم جمعیت لندن را خارجی ها و یک هشتم آن را مسلمانان تشکیلی می دهند که علیرغم حضور تعداد 800 نفر از مسلمانان انگلستان در  همراهی با داعش ، جامعه مسلمانان درجامعه لندنی جذب شده اند.
پیروزی صادق خان  از نظر  تاثیر گذاری و تقویت حزب کارگر نیز موثر می باشد چه در هفته گذشته حزب  در یک سری از  انتخابات در اسکاتلند  بازی را باخته بود که این پیروزی برای جبران باخت حزب موثر می باشد.
 رقیب محافظه کار صادق خان، وی را حامی تروریست ها معرفی کرده است . چه او دفاع از فردی را برعهده گرفته بود که بعدها به عنوان تروریست از سوی ایالات متحده تحت تعقیب قرار گرفت .
زاک گلد اسمیت می گوید : صادق خان اکسیژن و پوشش را به تروریست ها می رساند.
اما  صادق خان عملکرد خود را در راستای دفاع از حقوق بشر عنوان کرده و اظهار امیدواری می کند که  دونالد ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده  از حزب جمهوری خواه که برعلیه مسلمانان موضع گیری کرده، شکست بدی را متحمل شود.
او می گوید انتخابات نمی تواند بدون جدل باشد و از اینکه لندن  امید را به جای ترس انتخاب کرده و اتفاق را جایگزین ترس ساخته است بسیار به خود می بالد.
صادق خان در سخنان خود می افزاید : امیدوارم این انتخاب های خشن دیگر  بوجود نیایند و باید به این نقطه رسید که ترس ما را ایمن نگه نمی دارد و تنها ما راضعیف تر می کند .
سیاست ترس در شهر لندن جایی نخواهد داشت.
صادق خان  پنجمین فرزند از یک خانواده هشت فرزندی است که در مسکن اجتماعی در لندن بدنیا آمده است، 45 سال سن داشته و اکنون خود را یک اروپایی با ریشه ی پاکستانی می¬خواند . وی اساس  مبارزات  انتخاباتی خود را براساس بهبود وضعیت مسکن و حمل و نقل در شهر قرار داده بود.
مسئولیت شهردار لندن شامل طراحی شهری ، خدمات حمل و نقل ، مسئولیت های پلیس ، دفاع شهری و خدمات آتش نشانی است، آن هم در شهری که از کمبود خانه های مناسب و سر و صدای ترانزیت شهری در رنج است.
او سابق براین در دوره گوردون براون وزیر بوده است؛ وقتی از او در کاخ سلطنتی انگلیس می¬پرسند تو با کدام انجیل سوگند خواهی خورد؟ جوابش این بود؛ من به قرآن قسم خواهم خورد و وقتی به او گفته می شود؛ ما قرآن در اختیار نداریم وی می گوید من همواره یک جلد قرآن با خود به همراه دارم!


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار