یادداشت/ حسن ورزی
با دستگیری مدیر حراست و رییس دفتر عمارت شهرداری، که تعداد دستگیرشدگان به عدد قابل توجه 24 رسیده است چند نکته به ذهن متبادر می گردد.
کد خبر: ۲۲۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 13 May 2016
با دستگیری مدیر حراست و رییس دفتر عمارت شهرداری، که تعداد دستگیرشدگان به عدد قابل توجه 24 رسیده است چند نکته  به ذهن متبادر می گردد.

1-مجموعه عریض و طویل شهرداری حداقل در این سه سال گذشته متاسفانه دچار نهادینه شدن فساد شده است. مساله ای که معاون سیاسی استاندار نیز بدان اعتراف نمود اما نتوانست توضیح دهد که چرا این  معاونت امنیتی در نتواسنته است از گسترش این فسادها  ممانعت کند.
 علی القاعده بایستی با تاسف فراوان این فساد را مصداق بارز نفوذ مورد نظر رهبر معظم انقلاب بدانیم که در اثر  آن سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی لکه دار شده وموجی از یاس ونومیدی را در میان توده های اصیل حامی انقلاب اسلامی بوجود آورده است.

2-نکته مهمتر هویت حقوقی دستگیر شدگان است. مدیر حراست شهرداری و رییس دفتر شهردار. حراست سازمان به معنای چشم بینای آن مجموعه است  که علی القاعده با نظر  حمایتی و نیز  اعتماد کامل شهردار منصوب گردیده است. با شناختی که از دادستان تبریز داریم می دانیم که خلیل اللهی فردی است که خود سابقه امنیتی را نیز در کارنامه خود دارد و کسی نیست که بیگدار به آب بزند. ازطرفی بهاندازه کافی ووسواس دارد که تا اگر اتهامی واردنشود حکم جلب صادر نکند. از این روی آن ضرب المثل قدیمی را بایستی مرور کرده و به احوال شهرداری تبریز دوباره حسرت خورد. هرکه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک. حکایت حراست شهرداری نیز ظاهرا اینگونه شده است.
3-با توجه به حجم دستگیری های اخیر سئوال مهمی به ذهن میرسد و آن اینکه آیا شهردار تبریز از وقایعی که در دفتر عمارت و معاونت های شهرداری و  نیز حراست شهرداری می گذشته مطلع نبوده و یا خیر. اگر مطلع بوده است که وا مصیبتا و اگر نه که وامصیبتای عظمی .

3- با توجه به اخباری که  از برخی منابع موثق خبری به گوش رسیده است ، این فساد در این حد نمی توانسته بدون اطلاع و همراهی مهره های مهمتری صورت گرفته باشد بنابراین انتظار می رود نهادهای نظارتی بالادستی استان  تا آخرین مهره درگیر در این فساد را به سزای خیانت خود برسانند.

4-موعد استیضاح شهردار تبریز فرا رسیده است اما متاسفانه استیضاح کننده عزیز، خود حال و روز بهتری ندارد. چند تن از اعضای شورا دستگیر شده اند و برخی دیگر نیز در مظان اتهام هستند . اینجاست که به نظر می رسد بایستی مقامات حاکمیتی استان با ورود خود به مساله ، در فکر انتصاب شهردار جدیدی باشند.
نکته آخر اینکه لازم است بعنوان فعالان رسانه ای از نهادهای امنیتی و دادستان تبریز یک سپاسگذاری جانانه ای صورت دهیم چراکه این اقدام آنها را می توان در تراز اقدامات انقلابی دسته بندی نمود  اما منتظر تداوم این اقدامات نیز هستیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
واقعا قابل توجيه نيست. اگر خودش استعفا مى داد زودتر خيلى سنگين تر بود ولى متاسفانه زرق و برق پست و صندلى و ديوار بلند حاشا حتى از پس اين افتضاح هم برمياد
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
خدایا کسانی که به این ملت مظلوم خیانت میکنند رسوا و کسانیکه در خفا و بی ریا به این ملت خدمت میکنند پایدار فرما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :