انتظار حداقلی از نمایندگان تبریز این است که با طرح موضوع و ایجاد فشار عمومی بر مسئولین مرتبط زمینه ساز تداوم پیگیری مجدانه دادستان و مدعی العموم شوند نه اینکه با سکوت خود موجب گستاخی برخی عناصر مفسد در بقای بر میز ریاست ناصواب خود باشند.
کد خبر: ۲۲۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 15 May 2016
قاضی پور نماینده ارومیه اخیرا در اظهار نظری صحیح، ضعف نهادهای نظارتی تبریز بخصوص عملکرد ضعیف فرمانداری تبریز که نهاد ناظر مصوبات شورای شهر تبریز است، را بعنوان زمینه ساز بروز فسادهای اخیر مطرح نموده است. در صحت این سخنان شکی وجود ندارد اما مساله مهمی که وجود دارد سکوت سهمگین نماینده های تبریز و نیز مسئولین ارشد استانی در این زمینه است.

قبل از پرداختن به علل احتمالی این سکوت بد نیست وضعیت استان را با نگاهی اجمالی بررسی کنیم.

1-وضعیت اقتصادی استان چندان تعریفی ندارد. بودجه عمرانی استان به عدد شگفت آور 300میلیارد تومان کاهش یافته است این در حالی است که بنابه ادعای مسئولین دولتی بیش از چندین هزار میلیارد تومان رقم مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان است. البته سیاست دولت واگذاری چنین پروژه هایی است که البته تاکنون موردی از آن اجرا نشده است و احتمالا تحقق این وعده نیز در کنار سایر وعده های محقق نشده دولت مانند خروج از رکود عملی خواهد شد.
کارخانه های نیمه تعطیل و یا ورشکسته و متعاقب آن بحران های اجتماعی مانند افزایش خودکشی ها در جامعه به نوعی متاثر از وضعیت اقتصادی است که در این سه سال تغییر چندانی به خود ندیده است. هرچند که همه این مشکلات ناشی از عملکرد دولت فعلی نبوده و دولت قبل نیز به سهم خود دراین مساله مقصر است.

2-وضعیت سیاسی استان نیز با عزل و نصب های اخیر نشان از از نوعی بی انسجامی در بدنه اجرائی دولت استانی دارد، زاویه های موجود بین استاندار و نهادهای انقلابی استان نیز گویای برخی مسائل است که احتمالا موجب برخی اصطکاک ها در روندهای اجرائی می گردد. عزل دو  فرماندار ، بی ثباتی مدیریتی در منطقه آزاد ارس، تغییر چهار مدیرکل، فسادهای اخیر شهرداری تبریز و مرند و برگزاری انتخابات با حاشیه هایی که تاکنون در استان کم سابقه بوده است و.... گویای وضعیت نه چندان مطلوب سیاسی استان است.

با این اوصاف وضعیت استان به قدری با مشکل مواجه است که گویا ظرفیتی برای مواجه نمودن افکار عمومی با مساله مهم  و مجزایی به نام فساد در استانداری وجود ندارد. هرچند زمزمه هایی از تغییرات در استانداری به گوش می رسد اما هنوز خبر قطعی از این تغییرات از سوی ارگان های ذیربط منتشر نشده است. هرچند سخنگوی دولت و شخص وزیر کشو تغییر در استانداران را قبل از انتخابات 96 نیز محتمل دانسته است.

اما سئوال مهمتری نیز وجود دارد و آن اینکه چرا نهادهای انقلابی و حتی شخص نماینده محترم ولی فقیه در استان با موضع انقلابی به این مساله ورود نکرده اند. هرچند این سخن دکتر پزشکیان صحیح بود که می گفت تا زمانی که مساله اثبات شنده نباید موجب آبروریزی تبریز  و استان شد اما به نظر می رسد شرایط موجود به گونه ای است که از ان مرحله عبورکرده ایم و امروز اغلب مردم استان از این مسائل به صورت جزء به جزء آگاهند. اکنون مطالبه مردم از حفظ آبرو به برخورد منطقی و مقتدرانه با فساد در هر لباس  و هر صنفی تغییر یافته است. اغلب مردم منتظر دستگیری شاه ماهی فساد در تبریز هستند هرچند دستگیری اعضای شورای شهر هم در خور تحسین بوده و هست. به نطر می رسد مردم استان منتظر برخورد قاطع تری از سوی مسئولین استان با موضوع هستند.

انتظار از نمایندگان تبریز
انتظار حداقلی از نمایندگان تبریز  این است که با طرح موضوع و ایجاد فشار عمومی بر مسئولین مرتبط زمینه ساز تداوم پیگیری مجدانه دادستان و مدعی العموم شوند نه اینکه با سکوت خود موجب گستاخی برخی عناصر مفسد در بقای بر میز ریاست ناصواب خود باشند


محسن رضازاده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
محمد از تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
این آقا نماینده ارومیه است که مال آ-غربی است ربطی بجز هسایگی با تبریز ندارد وگرنه این که گفتی در همه جا ریشه دوانده وگرنه خود شما هم حرفهای بدی زدی که مستحق این جایگاه نیست
وحيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
سلام. احسنت بر اين قلم توانمند و مطالبه گر. الحق رسانه اى در خط ولايت هستيد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
آقای محترم چندین ساله روی فسادها رو ماله میگشند وماست مالی میکنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار