کد خبر: ۲۳۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 16 May 2016
بحث در مورد فیش حقوقی مدیران، این روزها جزء مسائل داغی است که در  شبکه های اجتماعی می چرخد و طبیعتا  این مساله افکارعمومی  بخش عظیمی از جامعه را متوجه خود نموده است .
قریب به یک ماه پیش بود که تصویری از فیش حقوق مدیرعامل شرکت بیمه ی مرکزی در میان کاربران شبکه مجازی رد و بدل  شد تا اینکه پای رسانه ها نیز به این موضوع بازشد و این مقوله مورد پیگیری رسانه های جمعی  گردید  و در نهایت چرخش فیش در تلگرام باعث استعفای خود جوش(!) مدیر بیمه مرکزی از پست ریاست شد.
این در حالی است که دریافت نجومی چند ده میلیونی  برخی از مدیران با قانون منافات دارد و بعبارتی ، در تبصرهء ماده 76قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است:سقف حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر نباید از هفت(7)  برابر حداقل حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر تجاوز کند.
لازم به ذکر است برابر بند 5 مصوبه هیئت وزیران درباره تعیین ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان برای سال 1394 که در نیمه فروردین سالجاری توسط معاون اول رئیس جمهور به کلیه دستگاه های دولتی ونهادهای عمومی ...ابلاغ گردید : حداقل حقوق و مزایای مستمر (شاغلین) موضوع تبصره ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‏های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به میزان هفت میلیون و پانصد هزار (000ر500ر7) ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.
لذا حداکثر حقوق و مزایای یک کارمند به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری ومصوبه ضریب حقوقی سالجاری نباید از هفت برابر حداقل حقوق یعنی 5میلیون و 250 هزار تومان  ریال بیشتر گردد.
از فیش های دریافتی مدیران بیمه که رد شویم ،می رسیم به مدیران نهادهای عمومی مثل شهرداری که ملزم به رعایت این قانون بعنوان یک نهاد عمومی هستند.
 دیروز عضو شورای شهر تبریز درباره  دریافتی مدیران گفت:"برخی از مدیران شهرداری نزدیک به 15 میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت می کنند" با فرض صحت این مطلب  بایستی این امر را  نشانه ای  از تخلف  در پرداخت حقوق و  عدم رعایت سقف حقوق در شهرداری تبریز بدانیم.. ازسوی دیگر باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز از وضیعت بد مالی  و کم توانی شهرداری تبریز در پرداخت حقوق کارکنان خبر می دهد.
حال تناقضی که پیش می آید اینست که چرا شهرداری که توان پرداخت حقوق کارکنان اش را ندارد به برخی از مدیران خود مبلغ 15 میلیون تومان حقوق ماهیانه پرداخت می کند؟!
این مورد تنها یک مشت از خروارها تناقضات شورا و شهرداری تبریز در این اوضاع نه چندان خوب شهر اولین هاست.
و در پایان از نهادهای نظارتی همچون دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حسابرسی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی میخواهیم تحقیق و تفحص های بیشتری در مورد دریافتی مدیران شهرداری تبریز انجام دهند و مراتب را به سمع و نظر مردم برسانند.

وحید یوسفی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
منادی 147 میلیون حقوقشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار