صدا و سیما وظیفه اطلاع رسانی شفاف و آگاهی سازی جامعه را بر عهده دارد که به خاطر توجه به آگاهی سازی تمام اقشار جامعه است که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان و هم در اساس نامه سازمان صدا و سیما قید شده است که این سازمان دانشگاه عمومی است که رسالت آگاهی سازی جامعه را دارد.
کد خبر: ۲۳۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 17 May 2016
صدا و سیما وظیفه اطلاع رسانی شفاف و آگاهی سازی جامعه را بر عهده دارد که به خاطر توجه به آگاهی سازی تمام اقشار جامعه است که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان  و هم در اساس نامه سازمان صدا و سیما قید شده است که این سازمان  دانشگاه عمومی است که رسالت آگاهی سازی  جامعه  را دارد.
از طرفی نقد منصافانه ادارات و سازمانها و نهادهای عمومی  زمینه ساز پیشرفت و جلوگیری از ساکن  ماندن و پسروی آنهاست.
از اینرو رسانه ملی هم باید در پیشبرد هدف آگاهی سازی جامعه از ابزار به نام" نقد منصافانه" استفاده کند . این سخنان ما مدعی این نیستند که صدا و سیما به وظایف ذاتی شان دربعد آگاه سازی عمل نکرده اند بلکه در این تحلیل ما هم از ابزار نقد منصافانه برای کمک به  رسانه  ملی استفاده می کنیم.
از نظر نویسنده نقد به مثابه فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است. کما اینکه در جامعه ی که امر به کارهای نیک و نهی از منکر و زشتی ها صورت نگیرد بنیان های جامعه به سوی انحطاط حرکت خواهد کرد.ثبوت این اصل در نهادهای عمومی که با بیت المال فعالیت های خود را انجام می دهند  از قبیل شهرداری و مجموعه شورا نیز صادق است . یعنی اگر نهادی عمومی همانند  شهرداری مصون از نقد بماند،شکی نیست که روز به روز فساد  و زمینه های فساد در این مجموعه افزایش خواهد یافت. که دستگیری چهار عضو از شورای شهر تبریز  در مدت قریب به سه ماه دلیلی بر این ادعای ماست.
حال آنچه که ما در رسانه های شنیداری و دیداری استانی از بعد گزارش عملکرد و آسیب شناسی ضعف های نهاد شورا و  شهرداری تبریز  در شبکه استانی سهند و رادیو تبریز مشاهده می کنیم چیزی بیش از برنامه های مشارکتی سازمان با شهرداری نیست که این برنامه به زعم گفته ی یکی از اعضای شورای شهر تبریز چیزی جز"آنتن فروشی و پخش برنامه تبلیغی شهرداری تبریز" نبوده و منشا هیچ نوع اثر بازدارنده ای در مقابله با فساد نمی تواند داشته باشد. .شیاری در صحن علنی جلسه هفتگی شورای شهر تبریز در مورد برنامه "شهرمیز" که از شبکه استانی سهند با مشکارکت شهرداری پخش می شود ,گفت:"این برنامه اقدام به گلچین کردن موضوعات مطرح شده می کند و مطالبی که در نقد مجموعه شهرداری است را پخش نمی کند"
حال باید صدا و سیمای استان با اطلاع رسانی شفاف ,همه جانبه و نقد منصافانه باعث شکستن فضای یک جانبه تعریف و تمجید از شهرداری تبریز شود  تا به وظیفه ذاتی خود, یعنی آگاه سازی جامعه به مثابه دانشگاه عمومی عملکرده باشد و قدمی در راه بهبود وضع شورای شهر و شهرداری تبریز برداشته باشد
وحید یوسفی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
پول گرفتن صداوسیما و تعریف کردن مجموعه شهرداری تبریز واقعا جای تاسف داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار