در مصاحبه دکتر شیاری مطرح شد:
شائبه هایی که در جلسه روز گذشته شورای شهر تبریز درباره پرداخت حقوق 15 میلیونی به برخی ا مدیران شهرداری باعث شده تا خبرنگار تابناک تبریز سوالاتی را با یکی از اعضای شورای شهر تبریز مطرح کند.
کد خبر: ۲۳۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 17 May 2016
یکی از حواشی جلسه این هفته شورا طرح حقوق 15 میلیونی برخی از مدیران شهرداری بود. نظرتان در این باره چیست؟
سکوت و عدم تکذیب شهرداری در این مورد به مسئله دامن می زند.

در مورد حقوق دریافتی مدیران از ریز قضایا مطلع نیستم ولی حاج آقا اسوتچی  سال پیش در صحن علنی حقوق 10 میلیونی مدیران را طرح و امسال نیز حقوق 15 میلیونی برخی از مدیران شهرداری تبریز مطرح کرد.این در حالی است که اگر گفته های عضو شورا خلاف واقع باشد، چرا شهرداری واکنش و پاسخی صادر نکرده است و بعبارتی سکوت و عدم تکذیب شهرداری به مسئله دامن می زند و شائبه های ایجاد می کند.
البته لازم به توضیح است که این مبالغ هنگفت در قالب فیش پرداخت نمی شود بلکه مدیران با هیئت مدیره بودن در نهادهای مختلف و دریافت اضافه کاری ،کل دریافتی شان می تواند نزدیک به این مبالغ باشد.

در باره اعطای وام به مبلغ 50 میلیون تومانی کم بهره به برخی از اعضای شورای شهر چه نظری دارید؟

چون  در مورد قانونی بودن وام مطمئن نبودم ، این وام را دریافت نکردم.

درباره این موضوع ، نامه ی به فرماندار محترم تبریز نوشته ام که آیا از نظر قانونی این وام مشکل دار است یا نه .

ولی متاسفانه تا کنون جوابی دریافت نکرده ام  و نماینده فرماندار در شورای شهر مدعی است که  جواب نامه را به ریاست شورا ارسال شده است ولی پس از گذشت شش ماه از این نامه، هنوز پاسخی دریافت نکردم.
به تمامی اعضای شورا اطلاع داده بودند که می توانید این وام را دریافت کنید و درآغاز اقدام به تشکیل پرونده برای دریافت وام کردم ولی چون در مورد قانونی بودن این وام مطمئن نبودم . این وام را دریافت نکردم.

در مورد استیضاح شهردار که در برخی از رسانه ها و محافب مطرح میشود،نظرتان چیست ؟
من اراده جدی در داخل شورا برای اجرای وظیفه نظارتی خود از قبیل سوال و یا استیضاح از شهردار را در شورای شهر نمی بینم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
nashnas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
هیچ بعید نیست از ما میگیرند ما را بدکار میکنند خودشان حقوق 15 میلیونی بگیرند
فدایی امام و انقلاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
آقای دکتر شیاری بنده شما را از دوران دانشگاه میشناسم و میدانم که آدم کله شق و زیر بار حرف زور نرو هستید. تا جایی که من بخاطر دارم در پاکدستی اتان نیز شبهه ای وجود ندارد. میگویید دیگران اراده برخورد ندارند. شما که این لکه ننگ را بر پیشانی تبریز میبینید پس چه کسی این سوالات بی جواب را پاسخ خواهد داد. این حجم عظیم و گسترده مفاسد رخ داده و وقتی انتقاد میکنیم میفرمایند از آب گل آلوده ماهی نگیرید و یا بزرگنمایی نکنید مگر خوردن حق الناس و بیت المال کوچک و بزرگ دارد. یا یک ریال یا یک میلیارد. شما را به وجهه دانشگاهی و استادی اتان سوگند میدهیم که اجازه ندهید مسایل سرسری گرفته شود و آبروی تبریز برود. شاید اکثر اعضا بفکر این باشند که اگر شورا منحل شود دیگر شانس انتخاب شدن و یا تایید صلاحیت ندارند. اما شما که این مشکل را ندارید بشوید زبان مردم تبریز و شما را به خداوند حاضر و ناظر سوگند میدهیم که زیر بار هیچ تهدید و یا تطمیع نروید که ما شما را اینگونه آزاده مرد شناخته ایم.
الله اکبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
شهردار اومده گفته چه خبرتونه!!! 14 هزار کارمند دارم 20 تاش دزد از اب دراومده!!!
یکی نیست بگه آخه اقای محترم این 20 نفر که میگی همگی از مدیران و شهرداری هستند که با دستور مستقیم تو منصوب شده اند و کارمند زیر دست نیستند که تو خبر ازشون نداشته باشی!!!
جناب ایسوتچی انشاالله دست رییس شورا و بقیه را هم رو خواهد کرد !!!
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
میفرمایند دستگاههای کنترلی داخل شهرداری بازرسی و حراست میباشد. از شما میپرسم، آیا بازرسی و حراست تخصص مالی دارند که به تخلفات مالی رسیدگی کنند و جواب نه خیر است. پس چه ارگانی در داخل شهرداری مسول رسیدگی و کنترل گردش مالی در شهرداری، مناطق و سازمانهای وابسته به آن است. جواب این سوال ذیحساب و مدیران مالی مناطق و مدیر کل مالی مرکز می باشد.
چرا رسیدگی نکرده اند؟ مگر پست حساس ذیحسابی در یک ارگان که اموال بیت المال در آن است اینچنین سهل و بازیچه گرفته میشود؟!
یعنی مدیر کل مالی شهرداری با صدها نفر پرسنل خود در مرکز و مناطق میتواند از چنین زد و بندهایی بی خبر باشد؟ بنده بعنوان یک شهروند تبریزی از عزیزان عضو شورا، از مسولین شهرداری، از مسولین دادگستری، از مسولین کشوری و از مردم شریف تبریز میپرسم که آیا امکان دارد یک ذیحساب، یک مدیر مالی از گردش مشکوک مالی و از یک تخلف مالی که در زمینه تخصصی وی رخ میدهد بیخبر باشد؟ پس چرا تاکنون هیچ سوالی از ذیحساب کل شهرداری در این زمینه نشده است؟
از شهردار شهرم جناب آقای دکتر نجفی میپرسم، آقای ذیحساب که در پست خود کوتاهی نموده اند چگونه ارتقا یافته و در این گیر و دار معاون اداری مالی کل شهرداری شدند. مگر کسی که در پستی پایینتر کوتاهی و قصور میکند تشویق شده و ارتقا می یابد. اصلا فرض بر این بگیریم ایشان پاکدستند و خبر از این همه زد و بند ندارند. آیا این بی خبری نشانه قصور آشکار و کوتاهی در ایفای وظیفه خطیر ذیحسابی و مدیریت کل مالی این ارگان عظیم نیست؟ پس دلیل ماندن ایشان در پهنه امن و حتی ارتقای ایشان چیست؟؟؟
محمدرضا دهقان زاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
با سلام خدمت همشهریان عزیز تبریزی
متاسفانه این تخلفات سریالی اتفاق افتاده ولی از آنجائی پرونده در دست شخصی است که در درستکاری و پاکدامنی زبانزد عام و خاص خصوصا در تشکیلات قضائی بوده ، حتی تشویقی مقامات قضائی را رد کرده وخودش مستاجر بوده که این خود گواه پاکی ایشان هست و یقینا حقوق پایمال شده را از حلقوم دزدان بیرون می کشد و از شما عزیزمان فقط التماس دعا برای این عزیزمان زحمت کش را خواهانم
علی تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
آقای شیاری اگه راست میگین خودتون اقدام کنید برای استضیاح شما هم با سکوت خود کارهای که تو شهرداری انجام میگیره رو تایید می کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :