دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین تجلیل از بزرگ بانوی انقلاب در تبریز:
به گزارش تابناک تبریز،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین تجلیل از بزرگ بانوی انقلاب در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ابتدای سخنان خود به تبیین اهداف هنر پرداخت و گفت:هنر تنها قلم زدن و حرکت دادن قلم نیست بلکه بزرگداشت و تجلیل از نعمت ها و داشته هایمان یکی از مصادیق برجسته هنر اسلامی است.
کد خبر: ۲۳۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 25 May 2016
به گزارش تابناک تبریز،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین تجلیل از بزرگ بانوی انقلاب در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ابتدای سخنان خود به تبیین اهداف هنر پرداخت و گفت:هنر تنها قلم زدن و حرکت دادن  قلم نیست بلکه بزرگداشت و تجلیل از نعمت ها و داشته هایمان یکی از مصادیق برجسته هنر اسلامی است.

دکتر رضایی با یاد آوری اشغال کشور در 70 سال پیش توسط روس ها و انگلیسی ها گفت:آن روزها که سربازان روس و تانک های انگلیسی در کشور رژه می رفتند، ارتشی داشتیم که توان مبارزه 48 ساعت با دشمنان خارجی را نداشت و سرانجام از درون، این ارتش فروپاشید .

همان روزها دختری 4_5ساله در این کشور زندگی می کرد که هیچ کس باور نمی کرد این دختر روزی ,نامه رسان یک هشدار حادثه تاریخی به همراه یک مجتهد فقید شود که این همان نامه ایست که امام (ره) در این نامه خطاب به گورباچف نوشته بود:’’صدای شکستن استخوانهای کمونیست شنیده میشود’’


وی در ادامه تاکید کرد:انقلاب اسلامی زمینه ساز سربلندی کشور پس از این سرافکندگی های قبل از انقلاب بود .

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام افزود: وظیفه هنر و هنرمند اسلامی, تببین و به صحنه کشیدن روند تبدیل سر افکندگی یک ملت به سربلندی است .

استاد دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به جان فشانی هایی که در راه این سربلندی شده است تصریح کرد،به برکت  زحمت ها و تحمل  شکنجه‌ی افرادی همچون خواهر دباغ است که کشور غیورمان در تاریخ به یک کشور پرقدرت در عرصه بین الملل تبدیل شده است.

دکتر رضایی در ادامه به تمجید و تجلیل از مقام مجاهدت های این بانوی بزرگ انقلاب گفت:خواهر دباغ از سالها قبل از انقلاب مبارزه خود با ظلم و استبداد را آغاز کرد و چند سال قبل از انقلاب به سوریه عزیمت کرد و فنون نظامی را آنجا آموزش دید و بعد از سفر امام راحل به فرانسه ایشان را یاری نموده اند.
ایشان بعد از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به کشور بازگشت و در داخل کشور نیز از پای ننشسته و مشغول مبارزه با عناصر ضد انقلاب در جریانات کردستان شد.


سرلشکر رضایی با اشاره به مجاهدت های این بانوی بزرگ و توجه همزمان به امور خانواده گفت:هنر و هنرمند باید اینچنین افرادی را با هنر خویش الگوی زنان ایرانی اسلامی بکند.خانم دباغ در یک دستشان اسلحه بود و با این کار وظیفه مجاهدت خود را به سر انجام رسانیدند، از سویی در دست دیگرشان وظیفه همسری و مادری و دیگر وظایف را به خوبی به جای آوردند.

وی درپایان سخنان خود با تاکید به روحیه خستگی ناپذیر این بانوی انقلاب گفت:ترویج  فرهنگ خستگی ناپذیری یارای حل مشکلات خانوادگی و اجتماعی جوانان را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار