استاندار آذربایجان شرقی در هورتد:
دکتر اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان هوراند، با بیان این که شکرانه توفیق خدمت به مردم تلاش بیشتر در جهت خدمت‌رسانی است، افزود: خدمت به مردم در همه نقاط استان توفیق الهی است و در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته اجر و ثواب بیشتری دارد.
کد خبر: ۲۳۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶ 25 May 2016
دکتر اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان هوراند، با بیان این که شکرانه توفیق خدمت به مردم تلاش بیشتر در جهت خدمت‌رسانی است، افزود: خدمت به مردم در همه نقاط استان توفیق الهی است و در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته اجر و ثواب بیشتری دارد.

وی با بیان این که نگاه مدیریت استان به هوراند متفاوت از گذشته است، بر پیگیری جدی طرح‌های توسعه شهرستان هوراند تاکید کرد و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند و همه وظیفه داریم دین خود را در قبال مردم ایثارگر این شهرستان ادا کنیم.

جبارزاده اضافه کرد: اطمینان دارم که شهرستان هوراند با اندکی توجه بیشتر می‌تواند فاصله خود را با تبدیل شدن به شهری توسعه‌یافته جبران کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به این که تعداد زیادی از مدیران استان متعلق به منطقه هوراند هستند، گفت: هر مدیری که متعلق به این منطقه است علاوه بر وظایف استانی خود موظف است هر چه در توان دارد برای حل مشکلات این شهرستان انجام دهد.

وی، استقرار ادارات در شهرستان هوراند را برای تسریع و تسهیل در حل مشکلات این منطقه ضروری دانست و از مدیران استان خواست اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

جبارزاده همچنین با اشاره به این که سند تدبیر توسعه شهرستان هوراند در مرحله پیش‌نویس قرار دارد، بر تدوین نهایی این سند با محوریت بخش‌های کشاورزی و گردشگری تاکید کرد و گفت: با توجه به زیبایی‌های منحصر به فرد هوراند و محصولات خاص این شهرستان در بخش کشاورزی، بحث برندسازی و برجسته کردن نام هوراند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فوق‌العاده بالای شهرستان هوراند در بخش گردشگری، گفت: در بحث توسعه گردشگری شمال استان، هوراند می‌تواند یکی از محورهای اصلی طبیعت‌گردی باشد که در این زمینه ایجاد کمپ‌های گردشگری و مراکز اقامتی و رفاهی با مشارکت بخش خصوصی ضروری است.

پیگیری اختصاص حقابه شهرستان هوراند از سد عمارت، استقلال اعتباری این شهرستان در قانون بودجه سال 95، اقدامات ویژه برای کاهش نرخ بی‌سوادی شهرستان، استفاده از تسهیلات قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی شهرستان و همکاری بیشتر شوراها با مدیران اجرایی در جهت جلب مشارکت مردم از دیگر تاکیدات استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه بود.

جبارزاده همچنین با بیان این که خدمت در شهرستان نوپا زحمت بیشتری دارد، از زحمات و تلاش‌های مدیران این شهرستان قدردانی کرد.

وی با اشاره به سه برابر شدن کمک‌های دولت به دهیاری‌های شهرستان هوراند، گفت: این موضوع مایه خوشحالی است، اما از طرفی هم وظیفه دهیاران را سنگین‌تر می‌کند و باید در قبال هزینه این اعتبارات پاسخگو باشند.

جبارزاده تاکید کرد: این اعتبارات باید صرف عمران روستاها شده و در امور جاری فقط در حد ضرورت از آن استفاده شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه از کمک 3.5 میلیارد تومانی دولت به 48 دهیاری شهرستان هوراند در سال 94 خبر داد و گفت: با توجه به این که 80 درصد جمعیت این شهرستان روستانشین هستند لذا توسعه اشتغال روستایی با مشارکت مردم در این شهرستان در اولویت است.

مهندس محمدصادق پورمهدی همچنین از مدیران استان خواست با استفاده از تسهیلات کم‌بهره توسعه روستایی نسبت به اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا در روستاهای این شهرستان اقدام کنند.

وی با تاکید بر سیاست دولت در جهت اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، بر انجام اقدامات ویژه در جهت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، بهسازی جاده‌های روستایی و افزایش امکانات بهداشتی و درمانی در روستاهای شهرستان هوراند تاکید کرد.

فرماندار هوراند هم با ارایه گزارشی از وضعیت این شهرستان در حوزه‌های مختلف، بخش کشاورزی و کاشت سماق به عنوان محصول اختصاصی این شهرستان را مهم‌ترین ظرفیت شهرستان هوراند ذکر کرد و گفت: در سال گذشته با مشارکت مردم و همکاری اداره کل منابع طبیعی 600 هکتار کاشت سماق در این شهرستان توسعه یافته است.

ابراهیم فریادخواه همچنین از افزایش راه‌های روستایی آسفالته شهرستان از 16 درصد به 24 درصد و افزایش میزان بهره‌مندی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز از 14 روستا به 29 روستا در سه سال گذشته خبر داد.

مدیران دستگاه‌های اجرایی هم گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود برای توسعه شهرستان هوراند ارایه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار