دکتر مسعود پزشکیان برای اولین بار بر صندلی نایب رئیسی مجلس تکیه زد.
کد خبر: ۲۳۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 29 May 2016
به گزارش تابناک تبریز سرانجام موعد افتتاح مجلس دهم فرا رسید. اما این افتتاح برای استان آذربایجان شرقی یک تفاوت یزرگ داشت.غیبت 6 نماینده از استان در مراسم افتتاح!

هرچه بود مراسم افتتاح تمام شد و 6  نماینده غایب به مراسم انتخاب هیات رئیسه موقت همدنرسیدند.

از نمایندگان غایب استان فقط غیبت یکی از نمایندگان استان موجه بود و آن نماینده فقید مراغه و عجب شیر بود که در طی یک حادثه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

اما قضیه 5 نماینده منتخب استان کمی متفاوت است.

علت عدم حضور این 5 منتخب دور دوم مجلس از ( 4منتخب از حوزه‌ی تبریز، آذرشهر و اسکو و یک منتخب از حوزه اهر و هریس) و  به دلیل عدم تایید نتایج دور دوم انتخابات توسط شورای نگهبان تا این لحظه می باشد.

پزشکیان نایب رئیس می شود

حال بحث در مورد این مساله نیست. مورد مهم تر انتخاب هیات رئیسه موقت مجلس است.
جایی که در دوره نهم مجلس در سمت دبیری هیات رئیسه مجلس از 6 عضو دبیران دو عضو از تبریز بود.

اقایان فرهنگی و منادی  در ترکیب هیات رئیسه مجلس نهم بودند.حال با عدم حضور این افراد تا به این لحظه در مجلس(با اینکه منتخب شده بودند) در انتخابات هیات رئیسه موقت مجلس دهم از تبریز کسی برای این سمت کاندیدا نشد.

اما نکته مهمتر کاندیداتوری دکتر مسعود پزشکیان برای سمت نایب رئیسی اول بود که توانست با کسب اعتماد نمایندگان به این سمت مهم برسد. این سمت در جایی اهمیت می یابد که در نبود رئیس مجلس، اداره جلسات مجلس شورای اسلامی باید توسط نایب رئیس اول مجلس اداره شود و این مورد می تواند برای استان آذربایجان شرقی یک نقطه عطف مهمی برای پیشرفت باشد.

حال باید منتظر تایید نتایج دور دوم انتخابات از سوی شورای نگهبان باشیم تا 5 منتخب غایب، جواز ورود به بهارستان را برای انتخاب هیات رئیسه دائم کسب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار