گزارش تابناک تبریز از صحن شورای شهر تبریز؛
به گزارش تابناک تبریز دومین جلسه شورای شهر در ماه خرداد برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 29 May 2016
به گزارش تابناک تبریز دومین جلسه شورای شهر در ماه خرداد برگزار شد.
شیاری و مدبر ناطقان پیش از دستور این هفته شورای اسلامی شهر تبریز بودند.

ابندا علی شیاری در مورد آسیب شناسی کل  اتفاقات شورای چهارم گفت:مثل همیشه سعی می کنم صریح و بدون لفافه حرف بزنم و در برخی موارد انتقاد های به روند اجرای کارها انجام می دهم ولی متاسفانه شهرداری توجهی نمی کند از جمله این موارد، انتقاد به برنامه ی تمجیدی شهرمیز صدا و سیمای استان است که در صورت ترتیب اثر نیافتن باید با ریاست کل سازمان صدا و سیمای کشور گفتگو کنم تا این مشکل برطرف شود.

شیاری افزود، دو وظیفه اصلی شورا قانونگذاری و نظارت است ولی هیچ اثری از این وظایف در عملکرد مشاهده نمی شود.

درست است که  مصوباتی که تصویب می کنیم قانونگذاری است ولی وقتی عضو شورای نمی داند به چه مصوبه ی رای می دهد  این کار را نمی توان قانونگذاری نامید.

وی یاد آور شد:در شورای سوم که طیفی موسوم به حداقل و حداکثری وجود داشت که به تاثیر از این جناج گیری ها در شورای چهارم نیز وجود داشت.

بعضی ها می گویند ،افرادی از عضو شورا سهم خواهی می کنند.

سوال اینست که آیا افرادی که طلب هیات ریسه  یا ریاست کمیسیون می کنند سهم خواه هستند یا افرادی که در جلسات هرچند با سختی حرف حق می زنند.

شیاری گفت:وقتی قضیه هتل تبریز و برج بلور را در تیرماه سال قبل برای اولین بار در صحن علنی مطرح کردم .ولی بعد ها متوجه شدم افرادی که در آن جلسه با قضیه ی هتل تبریز مخالفت می کردند ،همان هایی هستند که در افتتاح دفتر  غیر مجاز هتل تبریز ،عکس یادگاری گرفته اند.
شیاری افزود:وقتی می گفتم مبلغ ۳ میلیارد را برای حمایت از اصحاب رسانه مصوب و اجرا کنیم تا افرادی نتوانند رسانه ها را تطمیع و یا تهدید کنند .

شیاری،تازمانی که اعضا به دنبال اشتغال اطرافیان خود در شهرداری باشند نمی توان به وظایف ذاتی خود به درستی عمل کرد.در مورد اجرای وظیفه نظارتی، سهم رئیس شورا  بیشتر از همه است ولی جالب است که جناب دبیری برای این مقوله توجه زیادی نمی کنند.
وی در مورد محدودیت رسانه ها در مورد انتشار مطلب گفت:در نشریه خودم مطلبی با عنوان ’’استیضاح تا سکوت ’’نوشتیم که بعد از این ماجرا ،حمایتی اندکی که دریافت می کردیم نیز قطع شد و این روال از شورای سوم تا به امروز وجود دارد.

شیاری گفت:ریاست شورا کدام مکانیسم را برای اجرای وظیفه نظارت شورای شهر طراحی کردند؟ و این اتفاقات فاسد و ارتشا نشان می دهد که نظارت در ادبیات ریاست شورا جایی ندارد.

وی در مورد مقوله نظارت گفت: چرا بعد از اتفاقات اخیر برخی از دوستان حرف از نظارت میزنند.ولی من در سال اول شورای چهارم پیگیر ایجاد معاونت نظارت بودم برخی ها استقبال نشان ندادند.
وی گفت:متاسفانه جریان تعامل در شهرداری و شورای شهر تبریز  بیشتر نقش منفی اش تاثیر گذارشد و از اثرات مثبت آن خبری نیست.

وی در مورد قانونگذاری گفت :باید بصورت منظم و حساب شده کار انجام دهیم و نتیجه ی قانونگذاری فله به غیر از این شرایط نخواهد بود.

شیاری افزود:اگر بخواهیم به شهرداری سازمان و نظم بدهیم باید شورا را سازماندهی کنیم زیرا ضعف شوراست که باعث ایجاد ضعف در شهرداری میشود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نیما تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
عملکرد صداو سیمای استان در تعریف و تمجید از حیف و میل کنندگان اموال و بیت المال مردم شهر تبریز واقعا بحث برانگیز هست هریک از شهرداران مناطق که به برنامه شهرمیز دعوت شدن الان در زندان هستن واقعا باعث سرافگندگی شهر تبریز هستن این مدیران استانی
ازریس جدید سازمان صدا وسیمای کشور درخواست میکنیم به این مسله رسیدگی کنه واقعا افتضاح شده صدا وسیمای استان
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
متاسفانه الان شاهد این موضوع هستیم تمامی اعضای شورای شهر دم از برخورد با مفسدان میزند در حالی که هر کدام سهم خود را گرفته اند.مردم بخوبی میداند.به شعور مردم احترام بزارید.فکر نمکنید همه اینها رد گمی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار