جلسه این هفته شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تاخیری ۲۰ دقیقه ی در حالی برگزار شد که به جز چهار عضو دستگیر شده ,فریدون بابایی تنها غایب جلسه بود
کد خبر: ۲۳۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 29 May 2016
مدبر ،دومین قسمت نطق پیش از دستور این هفته را ایراد کرد و سخن خود را با کلام حضرت امیر درباره زمان فتنه و طوفان ها یاد آورشد و گفت:در زمان فتنه ها و طوفان باید همانند شتر چموش دوساله رفتار کرد که نه شیر می دهد نه به ناکسان  سواری می دهد.
هرکس بیشتر مدعی باشد ،بیشتر از دیگران مقصر است.
وی در مورد جریانات اخیر فسادها گفت:این اتفاقات و وضیعت های پیش آمده به سان دمل چرکین بود که با ترکیدن انش بوی تعفن فساد ،شهر را فرا گرفت واز سوی مردم شهر تبریز از اعضای شورا انتظار حداقلی دارند تا در مورد این جریانات نگویم از 14هزار کارکن شهرداری تبریز چند نفری هم متخلف پیدا می شود! و به نوعی در راستای عادی سازی مسئله قدم برداریم.
وی اذعان داشت : از شورای سوم تا همین امروز بارها در مواردی در صحن علنی  شورا تذکر داده ایم ولی مطرح کردن این حرف برای تعریف و تمجید از خود نیست. بلکه به زعم من هرکس بیشتر مدعی باشد ،بیشتر از دیگران مقصر است.
 از مردم عذر خواهی کنیم
مدبر تصریح کرد: ما باید در این مقطع حساس از مردم عذر خواهی کنیم برای این کوتاهی که انجام گرفته شده است.
رئیس کمیسیون حمل، نقل و ترافیک در ادامه پرسش های زیر را از شهردار و اعضای هیئت ریسه  مطرح کرد:
1.درمورد جریانات اخیر کی و چه زمانی قرار است آسیب شناسی کنیم ؟
2.مسبب اصلی در این باره کیست ؟ چه کسی باید در مورد این جریانات پاسخگو باشد
3.آیا این موارد تنها  در هتل تبریز اتفاق افتاده است؟آیا در سازمانهای شهرداری از این اتفافات رخ می دهد ؟ و اینکه چرا سازمانها بدون نظارت رها شده اند؟
4.چه برنامه هایی برای اصلاح سیستم در یک سال باقی مانده از عمر شورای چهارم وجود دارد؟

وی در تصریح بدهی شهرداری به پیمانکاران گفت: وقتی پیمانکار از طریق مجاری رسمی توان دریافت بدهی خود را ندارند . دست به کار روابط میشوند که در اینصورت برخی ها پیدا می شوند به آنها پیشنهاد داده و سهمی از پول را خواستار می شوند که این روند خود عامل به وجود آورنده فساد در سیستم می باشد.
اولویت اول حق و بدهی مردم است نه اجرای پروژه ها
مدبر در مورد اجرای پروژه ها گفت:از زمان احداث پاساژ شمس تبریز هنوز شهرداری به بعضی از افراد از محل پاساژ بدهکار است و باید به این امرتوجه جدی شود به صورتی که اول حق و بدهی مردم در اولویت بالاتری از اجرای پروژه در شهر باشد.
وی در مورد حق کارگران و  استرس شغلی برخی از کارکنان اذعان داشت:متاسفانه آنقدر که از حقوق کارگران به صورت ابزاری استفاده شده است که شرمم مِی آید در این باره صحبت کنم ولی قشری عظیمی از کارکنان شهرداری استرسی شغلی فروانی دارند و از شهردار میخواهم برای تبدیل وضیعت کارگران ،کار موثری انجام دهد.
تنها از رسانه های به به و چه چه گو، حمایت مالی نکنید
وی در مورد اصحاب رسانه گفت:آقای شهردار فضای اصحاب رسانه را باز کنید تا تنها  از رسانه های که به به و چه چه نثار می کنند حمایت مالی نکنید و در مقابل به رسانه های منتقد کمک نمیکنید بلکه سنگ جلوی پایش می اندازید.بگذارید راه انتقاد باز شود تا امور اصلاح شود.
مدبر در پایان گفت:از امام و شهدا و مردم غیور برای اینکه کارها درست انجام نگرفته است ،عذر خواهی می کنم.

پرسش و پاسخ یا  مچ گیری
پس از نطق پیش از دستور، شهردار تبریز حاضر در جلسه به پاسخگویی به سوالات امیر حقیان پرداخت و اظهار داشت:  شهرداری، در عموم ابعاد فعالیت، نیازمند یک خانه‌تکانی اساسی است؛  تهیه و تنظیم چارت سازمانی، بر عهده شهرداری‌ها است تا طبق معیارهای مورد تاکید وزارت کشور، سیستم خود را به سمت ساختاری روان و پویا سوق دهند و این سوالات منجر به مستندسازی میشود و مدیران موظف به پاسخگویی هستند  و امیدوارم هدف دریافت پاسخ باشد نه مچ گیری
تعداد سازمانهای شهرداری به 12 کاهش یافت /معاونت فرهنگی شهرداری و سازمان ورزش،پسماند و... حذف شد

وی از تصویب چارت مصوب شهرداری تبریز توسط  وزارت کشور خبر داد و افزود: ما در دی ماه ۹۳ چارتی را تهیه کردیم که در مدت ۱۸ ماه بصورت آزمایشی اجرایی شود و چارت تهیه شده از سازمان شهرداری ها را در شأن تبریز نمی دانستیم که در نهایت پس از کش و قوس های فراوان، چارت ابلاغی از سوی سازمان شهرداری ها با تغییرات بسیاری ابلاغ کرده ایم متاسفانه در تغییرات وزارت کشور، بخش‌های مهمی از ساختار شهرداری تبریز، از جمله معاونت فرهنگی شهردار و سازمان پسماند و ورزش حذف شده است؛ ضمن این‌که تعداد سازمان‌ها نیز 12 کاهش یافت و براساس سوال از دیوان عدالت، کارکنان شهرداری در محدوده ممنوعیت بیش از یک شغل نیستند چرا که کارکنان شهرداری کارمندان دولت نیست.
این ها ابهامات نیست بلکه تخلفات است

 امیر حقیان نیز در پاسخ به شهردار گفت: اینکه آقای شهردار امروز سوال را می خوانند جای تاسف دارد، این در حالی است که دو جلسه نیز برای پاسخگویی قبل از امروز برگزار گردیده است.
سوال من در ۵ اردیبهشت ماه درباره آخرین چارت مصوب بود که وی جواب را از دی ماه ۹۳ آغاز کرد، براساس ماده ۵۴ قانون شهرداری ها آمده است که سازمان اداری شهرداری ها نسبت بودجه و درآمد و حجم کاری توسط شهردار با اطلاع انجمن (شورا)و تصویب وزارت کشور لازم الجراست این در حالی است که چارت شهرداری باید منطبق با قانون باشد که این کار دقیق انجام نشده است.

امیر حقان :جناب شهردار؛  آقای موسایی را شاهد آورده درحالی که من قانون را شاهد می آورم. چرا پس از این مدت زمان ابلاغ هایی در چارت سازمانی و مدیرکلی می فرستادید؟ در اول دی ۹۴ نامه چارت پیشنهادی را نوشتید ولی آقای دبیری به ما اطلاع نداده است. در گوشه متن چارت فعلی نمایان است که نامه سازمان مدیریت و بازرسی از سوی آقای اصغری فر متعلق به ۸ ماه پیش است و این لازم الاجرا نیست.

امیر حقیان در واکنش به اعتراض دبیری به سخنان اش گفت: این ها ابهامات نیست بلکه تخلفات است و آقای دبیری جانبدارانه برخورد کرده و مسیر جلسه را  منحرف می کند، شهرداری چارت مصوب نداشت و قبل از آن احکام و ابلاغ ها صادر می شد.

جعفری:فیلم سریال است یا پرسش و پاسخ
در ادامه نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر مسافرت های خارج از کشور مدیران، توضیح داد:هر گونه اطلاعاتی که نیاز دارید را شهرداری بخواهید و مدیران شهرداری موظف به پاسخگویی به شورا هستند. ما تمام لیست مسافرت ها را ارسال کرده ایم .
امیرحقیان در پاسخ افزود: من از شما لیست مدیران را خواسته ام ولی شما لیست دوچرخه سواران و جواب نامربوط را به من داده اید.
جعفری خطاب به شهردار گفت:جلسه پرسش و پاسخ از شهردار است یا فیلم سریال که اطلاعات ناقص به شورای شهر می فرستید.

کد خبرنگار:5101
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اینجانب یکی از پیمانکاران پروژه های شهرداری هستم و چون موافق رشوه دادن نبوده ام بارها و بارها اتفاق افتاده که رابطمان برای وصول طلب به واحد مالی شهرداری مرکز رفته و از وی کارت هدیه و یا سکه طلا درخواست    شده تا بخش کوچکی از بدهیمان را بصورت چک پرداخت کنند. واقعا این اواخر جریان درخواست رشوه کاملا علنی شده بود. خداوند دستگاه قضایی و مسولین قضایی کشور و شهرمان را طول عمر دهد که با رسیدگی به این موارد مرحمی شدند بر زخم مردم دردمند تبریز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :