به گزارش تابناک تبریز فصل فوتبالی 94 - 95 دیروز با قهرمانی ذوب آهن اصفهان در جام حذفی به پایان رسید.
کد خبر: ۲۳۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 31 May 2016
به گزارش تابناک تبریز فصل فوتبالی 94 - 95 دیروز با قهرمانی ذوب آهن اصفهان در جام حذفی به پایان رسید.

 بزرگترین موفقیت فوتبالی در فصل گذشته صعود ماشین سازی بود

ماحصل تلاش تیم های آذربایجانی در فصل گذشته، کسب سهمیه سومین تیم استان در لیگ برتر فصل آینده توسط ماشین سازی تبریز بود که شاگردان خطیبی بعد از بیست سال توانستند رویای لیگ برتر شدنشان را جشن بگیرند.


حال استان آذربایجان شرقی، سه نماینده در لیگ برتر خواهد داشت.اما مهمتر از صعود حفظ تعداد سهمیه ها و همچنین کسب عناوین قهرمانی برای استان است.

برای نیل به این اهداف باید تیم های قدرتمندی را برای فصل آتی مهیا شود.

حال گسترش و ماشین سازی خوب است

گسترشی ها که خیلی زود با کمالوند برای یک فصل دیگر تمدید کردند، بمب اصلی نقل و انتقالات لیگ برتر را با امضای قرار داد با دی خسوس دروازه بان فصل گذشته تیم قهرمان استقلال خوزستان  ترکاندند و نشان دادند که هدفشان کشب سهمیه آسیایی است.مرتضی اسدی کاپیتان گسترش نیز قرارداد خود را به مدت یک فصل تمدید کرد.


مسعود ابراهیم زاده از سایپا و مهران فرضیات بازیکن سابق پرسپولیس که دوسال در نیروی زمینی توپ می زد، نفرات بعدی بودند که به عضویت گسترش فولاد در آمدند. 3 بازیکن گسترش فولاد که به صورت قرضی در تیم های دیگر حضور داشتند نیز قرار است به این تیم برگردند. سعید آقایی، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان فصل گذشته تراکتورسازی حضورش در گسترش تقریبا قطعی است. یوسف سیدی و علیرضا نقی زاده نیز باید دوباره پیراهن گسترش فولاد را برتن کنند.


از سوی دیگر گسترشی ها با ماتیاس چاگو و کرار جاسم نیز مذاکرات مثبتی با گسترشی ها داشتند و تا حد زیادی به امضای قرارداد نزدیک شده اند.


ماشین سازان هم که با خطیبی به توافق رسیدند سریع وارد بازار نقل و انتقالات شدند و در اولین گام با تیاگو دروازه بان برزیلی قرار داد یکساله ای را به امضا رساندند.

ماشین سازان بعد از جذب تیاگو دروازه‌بانی برزیلی با پیام صادقیان و حبیب گردانی و مهیار نوری و مهرداد بایرامی نیز به توافق رسیده اند و زمزمه های درباره پیوستن سامان نریمان جهان به جمع شاگردان خطیبی به گوش می رسد.

فعالیت های این دو باشگاه نشان از برنامه ریزی های درست و استفاده بهینه از زمان نقل و انتقالات و آماده سازی  برای حضور پرقدرت در فصل آینده لیگ برتر است.

اما تراکتور هنوز راننده ندارد

بعد از جلسه هیات مدیره تراکتور در اوایل این هفته البته در تهران، ابتدا اخبار خوبی درباره تمدید قرار داد امیر قلعه نوعی در رسانه ها منتشر شد، ولی بعد از یک روز مشخص شد که این اخبار بیشتر از واقعیت گمانه زنی بوده است. عباسی مدیر عامل تراکتور ماند ولی صندلی سرمربی بلا تکلیفی ماند.
میگویند از یحیی گل محمدی،علی دایی و اسکوچیچ و قلعه نوعی برنامه خواسته اند . اگر تراکتور می خواهد که فصل پرقدرتی را درپیش داشته باشد و از رقبای خود که تقریبا به جزء استقلال همه مدعیان قهرمانی سرمربی خود را شناخته اند اما هنوز تراکتور در این زمینه منفعل است.

امروز نیز اخباری پیرامون مذاکره عباسی با علی کریمی منتشر شد. اما هرچه هست باید سریع تراکتور راننده خود را مشخص کند.


  به گفته مدیرعامل تراکتورسازی 14 بازیکن سرباز برای حضور در تراکتورسازی اعلام آمادگی کرده اند که از این بین بانظر سرمربی جدید 6 بازیکن جذب می شوند. طبیعی است که از بازیکنان لیگ یکی نیز تعدادی می توانند به عنوان سرباز به تراکتور بپیوندند.


از علی علیپور، احسان پهلوان، مهدی ترابی و چند بازیکن دیگر به عنوان سرباز های احتمالی تراکتورسازان یاد می شود.


از جمع بازیکنان سابق تراکتورسازی ماندن اخباری، شریفی و رفیعی قطعی است و احتمال می رود مهدی کیانی، محمد ایرانپوریان، فردین عابدینی و ایوب کلانتری قراردادشان را تمدید کنند که با این حساب شاکله اصلی تیم دچار تغییرات عمده ای خواهد شد و چه بسا بیش از 80 درصد ترکیب بازیکنان تغییر کند.


  سرمربی آینده تراکتور کار بسیار سختی خواهد داشت. جایی که 6 بازیکن و سرباز تراکتور از بین سرخ پوشان جدا شده اند. 6 بازیکنی که از ارکان مهم تیم بشمار می آمدند . دوباره باید استخوان یندی تراکتور درست شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار