احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز با حضور وزیر نیرو
علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی صبح امروز در آیین آغاز احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: اجرای طرح‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب با هدف سالم‌سازی محیط زیست شهری، افزایش سطح بهداشت عمومی، ممانعت از آلودگی آب‌های زیرزمینی همواره مورد تاکید شرکت آب و فاضلاب بوده است.
کد خبر: ۲۳۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 31 May 2016

 علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی صبح امروز در آیین آغاز احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: اجرای طرح‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب با هدف سالم‌سازی محیط زیست شهری، افزایش سطح بهداشت عمومی، ممانعت از آلودگی آب‌های زیرزمینی همواره مورد تاکید شرکت آب و فاضلاب بوده است.

وی تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار بهره‌برداری استان آذربایجان‌شرقی را 9 واحد اعلام کرد و اظهار داشت: 12 شهر استان دارای انشعاب فاضلاب هستند و در 18 شهر دیگر استان طرح فاضلاب در آنها اجرا می‌شود.

ایمانلو تعداد آزمایشگاه‌های  فاضلاب استان را 24 واحد اعلام کرد و گفت: 57 درصد جمعیت استان تحت پوشش فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز تصریح کرد: حفظ سلامت جوامع انسانی و صیانت از محیط زیست و منابع آب ایجاب می‌کند تا زائدات حاصل از فعالیت مختلف شهری جمع‌آوری و تصفیه و دفع شود.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه‌ها در فرآیند جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نقش مهم و بسزایی را ایفا می‌کنند، که گندزدایی و بازگرداندن آب‌های آلوده حاصل از پساب شهری به صورت تصفیه شده و بهداشتی و استفاده مجدد از این آب‌ها در بخش کشاورزی و صنعت از محل ایجاد تصفیه‌‌خانه‌ها محسوب می‌شود.

ایمانلو با اشاره به اهداف کلی طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز اظهار داشت: یکی از اهداف مهم اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز استفاده از پساب تولیدی به عنوان تامین کننده عمده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه بوده که بالغ بر 75 میلیون مترمکعب در سال پساب تصفیه شده‌اش به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب، ارتقاء سطح بهداشت عمومی و محیطی منطقه و سطح زندگی مردم، جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و محیط زیست از محل فاضلاب‌های شهری، استفاده از کود آلی استاندارد تولید شده در کشاورزی منطقه و تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع‌آوری شده سطح شهر تبریز از دیگر اهداف ایجاد مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در ادامه به فرآیند تصفیه طرح تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز اشاره کرد و افزود: فرآیند مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز از نوع STEP FEED است که این فرآیند از نوع فرایندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله‌ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرآیندهای بروز تصفیه فاضلاب شهری است.

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این طرح 960 هزار نفر و ظرفیت تصفیه‌خانه نیز 207 هزار متر مکعب در شبانه‌روز خواهد بود.

ایمانلو به هزینه‌ها و محل اعتبارات طرح اشاره کرد و افزود: هزینه اجرای طرح 2 هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه، درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت بوده و امیدواریم در صورت تامین منابع مالی در سال 1398 در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: احداث تصفیه‌خانه‌های بناب، ملکان، هریس، آذرشهر و هشترود در استان در دست اجرا است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار