حمید چیت‌چیان صبح امروز در مراسم آغاز احداث مدول دوم تصفیه‌خانه کلانشهر تبریز اظهار داشت: در دریاچه ارومیه با محدودیت ورود منابع آب مواجه هستیم که در حال حاضر با اجرای طرح‌های احیا مثل شبکه‌های فاضلاب، دریاچه مسیر احیا را پیش گرفته است.
کد خبر: ۲۳۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 31 May 2016
 حمید چیت‌چیان صبح امروز در مراسم آغاز احداث مدول دوم تصفیه‌خانه کلانشهر تبریز اظهار داشت: در دریاچه ارومیه با محدودیت ورود منابع آب مواجه هستیم که در حال حاضر با اجرای طرح‌های احیا مثل شبکه‌های فاضلاب، دریاچه مسیر احیا را پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه مسئله فاضلاب با بهداشت مردم ارتباط مستقیم دارد که اگر به شکل صحیح جمع‌آوری، دفع و تصفیه نشود مشکلات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد، افزود: روان شدن فاضلاب در نهرها، جوی‌ها و معابر وضعیت نگران کننده‌ای برای شهر ایجاد می‌کند و طبیعی است که مدیریت‌های شهری نسبت به موضوع بسیار نگران باشند.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها همکاری موثری در این ارتباط داشتند تا برخی از موانع بر سر راه اجرای شبکه‌های فاضلاب را رفع کنند، به طوری که بخش عمده‌ای از اعتبارات باید صرف اخذ مجوزهای حفاری و ... می‌شد که با همکاری‌های شهرداری به حساب مشترک شهرداری و آب و فاضلاب برای انجام عملیات‌های مشترک نهاده شد.

این مسئول با تقدیر از همکاری‌های مناسب شورای شهر تبریز در ارتباط با اجرای طرح‌های شبکه فاضلاب اذعان داشت: شوراها مجاز هستند برای سرمایه‌گذاری در شبکه‌های آب و فاضلاب عوارضی مصوب کنند که این مجوزها را هم شورای شهر صادر کرد تا منابعی حاصل شود که همه این اتفاقات نتیجه فهم، کار و مسئولیت مشترک نهادها بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در سال 94 به اندازه سه سال قبل شبکه فاضلاب در تبریز اجرا شده که نشان از همکاری همه دستگاه دارد، ادامه داد: در این استان بنا است که هیچ اختلافی بین دستگاه‌ها نباشد و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها موجب خلق منابع جدیدی می‌شود و برکات الهی را نیز در پی خواهد داشت.

چیت‌چیان در عین حال خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد جمعیت تبریز تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند و به سرعت این فعالیت‌ها ادامه می‌یابد تا 100 درصد جمعیت تحت پوشش قرار گیرند.

این مسئول تصریح کرد: اجرای طرح مدول دوم تصفیه‌خانه کلانشهر تبریز موجب می‌شود تعداد  960 هزار نفر یعنی حدود نیمی از جمعیت تبریز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرد و بعد از آن خط انتقالی اجرا و پساب به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به سرمایه‌گذاری ستاد احیای دریاچه ارومیه در مدول دوم تصفیه‌خانه تبریز پساب این تصفیه‌خانه صرفا باید به دریاچه وارد شود و هیچ مصرف دیگری از محل این پساب نباید صورت گیرد، این تصفیه خانه حدود 150 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه خواهد کرد و این تصفیه با بالاترین استانداردها انجام می‌گیرد و خالی از مولفه‌های آلوده کننده است.

وزیر نیرو در عین حال ابراز داشت: امیدواریم طی سه سال آینده همه پروژه‌های فاضلاب و شبکه انتقال آب به دریاچه تمام شود.

آذربایجان‌شرقی قطب مهم تولید برق در کشور می‌شود

چیت چیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری‌های بسیار خوب داخلی و خارجی در حوزه تامین برق در آذربایجان‌شرقی در حال اجراست و این اطمینان را به مردم و مسئولان استان می‌دهیم كه آذربایجان‌شرقی در آینده نه چندان دور به یكی از مهم ترین قطب‌های تولید برق در كشور تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینكه وزارت نیرو، شركت برق منطقه‌ای و شركت توزیع نیروی برق استان و تبریز، خود را موظف به پاسخگویی به نیازهای جدید صنایع در استان می‌داند.

وی خطاب به مدیران حوزه صنعت برق اعلام كرد: "حق ندارید در برابر اعلام نیاز هر كدام از واحدهای تولیدی و صنعتی به برق، پاسخ منفی بدهید و در صورت كمبود برق، باید میزان سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه افزایش یابد.

چیت چیان همچنین با اشاره به مراسم چهلم شهید صادق، عدالت اكبری از شهدای مدافع حرم و با تشكر از جانفشانی‌های شهدا ادامه داد: ما مسئولان نیز باید در حوزه‌های اقتصادی تولید، صنعت و ... بیش از پیش تلاش كنیم تا در آخرت در نزد خداوند، مردم و به خصوص خانواده‌های شهدا روسفید باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار