آیت‌الله محسن مجتهدشبستری :
به گزارش تابناک تبریز از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیداری که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با دست‌اندرکاران، مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان انجام گرفت، اظهار داشت: خدمت به جامعه بشری علی‌الخصوص خدمت به جامعه اسلامی نزد خداوند اجر اخروی دارد، مخصوصاً بعضی از خدمات هستند که جنبه حیاتی داشته و خدمات شرکت‌های آب و فاضلاب نیز از این قسم است.
کد خبر: ۲۵۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 23 June 2016
به گزارش تابناک تبریز از  شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیداری که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با دست‌اندرکاران، مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان انجام گرفت، اظهار داشت: خدمت به جامعه بشری علی‌الخصوص خدمت به جامعه اسلامی نزد خداوند اجر اخروی دارد، مخصوصاً بعضی از خدمات هستند که جنبه حیاتی داشته و خدمات شرکت‌های آب و فاضلاب نیز از این قسم است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت آب در زندگی جانداران، گفت: آب به عنوان برکت خداوندی است که حیات می‌بخشد، حیات را حفظ می‌کند و بشر و زمین را پاکیزه نگه می دارد. آب در قرآن اهمیتی عمیق دارد، خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم انسان را به تفکر در آب و شکرگزاری این نعمت بزرگ دستور داده است.

وی افزود: حیات تمام موجودات زنده به آب وابسته است و انسان تا زمانیکه از این نعمت خداوندی به وفور بهره‌مند است، ارزش آن را نمی‌داند، ولی زمانیکه با قطعی و کمبود آب مواجه می‌شود آن موقع به ارزش والای آن واقف می‌شود، بنابراین زندگی تمام موجودات، نبات، حیوان و انسان به آب وابسته بوده و برای آنها بعد حیاتی داشته و بدون آن اصلاً زندگی مقدور نیست.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر بخواهیم شکر نعمت خداوند را در خصوص آب به جای آوریم، این همان صرفه جویی است یعنی با صرفه‌جویی در مصرف آب یک بخش از اقتصاد مقاومتی در این خصوص انجام می‌شود.

وی با اشاره به برخی استفاده‌های ناصحیح از آب شرب بهداشتی گفت: فرهنگ‌سازی در نحوه مصرف درست آب باید مورد توجه قرار گیرد تا در کارهای روزمره که از آب استفاده می‌شود، اسراف و هدرروی آن کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه تاکید بر توجه جدی مسئولان به احداث شبکه فاضلاب در سطح استان گفت: اجرای طرح فاضلاب یک مقوله بسیار مهم و واجب است، الحمدالله و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تعدادی از شهرهای استان دارای شبکه فاضلاب بوده که پساب تصفیه شده، آنها برای احیاء به دریاچه ارومیه هدایت می‌شود که امیدوارم به زودی و با اقداماتی که انجام می‌شود دریاچه احیاء شود.

امام جمعه تبریز از تمام کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی و کسانی که در رابطه با تامین آب فعالیت می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز طی گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام یافته را برشمرد و گفت: این شرکت در 59 شهر استان آذربایجان شرقی ارائه می‌کند که 100 درصد جمعیت مناطق شهرنشین استان از این نعمت الهی بهره‌مند هستند.
 
علیرضا ایمانلو ادامه داد: میزان تولید و تامین آب در سطح استان حدودا 9 مترمکعب در ثانیه و در تبریز نیز در حدود 4.5 مترمکعب در ثانیه است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری جهت رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود در این زمینه 57.5 درصد از جمعیت شهری استان و 64.5 درصد شهروندان تبریزی از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: بهینه‌سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره مورد تاکید بوده و این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی برای استفاده درست آب شرب توسط مشترکان کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :